Från Gullekisse till Monster

S

smocke

När avmaskningen kommer fram förvandlas min katt till ett monster hämtat ur någon skräckfilm. Jag har aldrig varit med om liknande. Det går inte avmaska honom. Då menar jag GÅR INTE.
Vi har försökt med olika metoder : snälla och hårda, olika preparat, gömma och lura och tvinga och gulla. Utan att lyckas.
Han skriker, vrålar, klöser och biter och han är stark som tusan.

Detta är familjens gullegris som barnen släpar runt på och som älskar när man pysslar med honom och bryr sig inte om nåt - allt utom avmaskning älskar han.

Vad kan man göra? Åka till vet varje gång det är dags för avmaskning.

Vi har två katter till nu och har haft fyra till tidigare så vi har mött några olika individer, men detta klarar vi inte. Hjälp!
 
Sv: Från Gullekisse till Monster

Det finns spot-on-preparat som man droppar i nacken, hör med vet!
 
Sv: Från Gullekisse till Monster

Finns det för mask? Jag kände bara till att det fanns för utvärtes ohyra. Super bra!!:idea:
 
Sv: Från Gullekisse till Monster

Det heter Profender och är receptbelagt, prata med din veterinär. Enklaste sättet att ge piller till en motsträvig katt är genom att vara två personer, vira in den i en filt hårt. Håller man i kattens nos överifrån och trycker i sidorna av käken tvingas munnen upp, och man lägger pillret allra längst bak i munnen och trycker ner det i halsen bara. Iofs lättare sagt än gjort antar jag, men jag är så van så tycker att det är enkelt... Min mammas katt är riktigt besvärlig med tabletter, men hon klarar det när hon gör såhär. Annars får jag rycka in.
 
Sv: Från Gullekisse till Monster

Vår katt är galen i leverpastej och vi brukar därför krossa tabletten och blanda ut i lite leverpastej. Varenda smula slinker ner utan minsta bråk.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 894
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp