Från grus till gräs

Centaur

Trådstartare
Mina hästar ska flytta och på nya gården finns bara hagar med gräs. Dock inte mkt gräs, mesta är vissent och torrt, och det är inte odlad vall.. Men några gröna strån börjar ju komma.

Hittils har dom gått i grushage. Så jag funderar på om det kanske vore bra att ge någon form av tillskott för magen, men vad är bäst? Och vart kan man köpa det?

Sv: Från grus till gräs

Så lyckliga dina pållar ska bli.

Jag (som äkta smålänning) ger foderjäst, det stabiliserar magen och är bra nu i fällningstider. Om man vill slå på stort så är MicroBalans (proviva för hästar) ett (dyrare) alternativ. Båda köps på t ex Granngården.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Svar
4
· Visningar
633
Senast: Hello
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 225
Senast: Juli0a
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 045
Senast: Fiorano
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Är jag knäpp som tycker det är skitkul rent ut sagt räkna foderstater? Min dotter tycker det nämligen att det är "så skevt vara taggad...
Svar
3
· Visningar
852
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka