Från 50 till 80

Shaggy

Trådstartare
Hur vet man att man vågar gå upp en klass? Innan säsongen startade hade jag planerat att starta två 50 km och sedan starta 80 ifall allt kändes bra. Nu har Novan gjort de två 50 km starterna och sista starten gick långt över förväntan.
Det Novan och jag har gjort inom distansen är
  1. CR 50 Bröt efter 40 km hästen var inte klar i hvudet och fattade inte vitsen
  2. CR 50 Godkända 10,6 km/h
  3. T 50 Godkända 12,6 km/h
  4. CR 40 Godkända minns ej hastighet men det gick långsamt hon hade för mycket päls
  5. T 50 Godkända 11,5 km/h
  6. T 50 Godkända 13,9 km/h
Jag har inte så stor erfarenhet av distans eftersom jag började tävla förra året så jag behöver lite tankar utifrån. Givetvis är det svårt att svara på eftersom ni inte känner hästen och inte vet hur hon är tränad. Min plan med den eventuella 80 km starten är enbart att ta mig runt godkännt
Här hemma talar alla om för mig att det är klart att jag ska följa planen men jag börjar bli feg :crazy:.

Sv: Från 50 till 80

Jag skulle prova en 80 km Ifall jag ridit så många 50.
Det är bara en singa till, det grejar ni!

Du vet ju vad jag tycker redan :) Och jag är övertygad om att ni klarar 80 km nu.
Billinge ligger ju bra i tid och är en bra 80 km´s bana, där kan jag garantera att ni får stöttning av alla värmlänningar ;)

Klart du ska köra en 80! Det tycker jag absolut... lycka till!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
4 241
Senast: Vallmo
·
Distans Jag är jättesugen på att prova starta distans i sommar, har varit groom några gånger och det verkar så kul! Funderar lite på träning...
Svar
2
· Visningar
2 689
Senast: mackan
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 336
Senast: Alexandra_W
·
Skola & Jobb Jag behöver lite tips och råd angående mitt problem, jag vet inte vad jag ska göra längre.. Fegade lite och valde att ha ett anonymt...
Svar
12
· Visningar
2 506
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna