Framskydd i terrängen

B

Belleriet

När jag tränar på terrängbanan brukar jag använda sånahär skydd. Skyddar de tillräckligt? Vad använder och rekommenderar ni?
28717747.jpg

Sv: Framskydd i terrängen

Jag tycker att det är bättre att använda vanliga senskydd fram om man inte har/ vill köpa heltäckande terrängskydd.

Okej, vad tror du om dessa?:)
27160055.jpg

Tanken med terrängskydd,är att de skyddar benet runt om.Alltså även framsidan.Skydden skall klara det sk "hammartestet".
Det gör inte dessa.Har du intresse att fortsätta att rida terräng så köp ett par skydd,som är avsedda för detta.
Ha´så kul:rofl:

Tanken med terrängskydd,är att de skyddar benet runt om.Alltså även framsidan.Skydden skall klara det sk "hammartestet".
Det gör inte dessa.Har du intresse att fortsätta att rida terräng så köp ett par skydd,som är avsedda för detta.
Ha´så kul:rofl:

Men jämfört med de skydd som TS visade först är det ju bättre med ngt som skyddar senan.
På lägre nivå är jag mer orolig att min häst ska sparka sig på senan än att han ska gå i ngt hinder.

tack för hjälpen! jag börjar ev tävla fält nästa år. just nu tävlar jag bara i hoppning. jag kommer nog inte satsa fullt på fälttävlan så jag skulle gärna vilja ha några "budgetskydd" till mycket träningar och lite tävling. men det är riktigt dyra priser på dem! skulle kunna tänka mig hööks framskydd, är bakskydd lika viktigt? förvånande att bakskydden är så himla mycket dyrare än fram.. varför är det så tro?

Liknande trådar

Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 328
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
990
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
684
Senast: tara
·
Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 464
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar