Frammåt nedåt

G

Gauti

Ja, som rubriken lyder. Detta behöver min islänning lära sig. Hur gör ni på bästa sätt för att lära era hästar detta? Gauti är 9 år och her upp huvudet så fort han bara kan, så måste lära han att få ner det och inte spänna underhalsen :crazy: och gå med nosen i vädret.

Vad anser ni är bäst? Vad är nr 1, frammåt och nedåt eller aktivera bakdelen??

Sv: Frammåt nedåt

man ska rida hästen bakifrån och till handen med andra ord aktivera baken så kommer resten av sig själv=)

om du kan så ta hjälp av en duktig tränare=)

Sv: Frammåt nedåt

man ska rida hästen bakifrån och till handen med andra ord aktivera baken så kommer resten av sig själv=)

om du kan så ta hjälp av en duktig tränare=)

Jo, det vet jag :) Men att göra allt i praktiken är det svåra :smirk:

Övningar tack! :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har köpt en fin 5g för ca 2,5 månader sedan. Han står i stallet där vi köpte honom då stallägaren sålde honom åt en annan, han...
Svar
17
· Visningar
2 679
Senast: Cattis_E
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
21 989
Senast: kolblakkur
·
Övr. Hund Upplever ett så enormt bakslag med allt vad gäller min hund just nu. Tidigare har han alltid lyst upp när jag kommer på en kul aktivitet...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 302
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar