windloop
Trådstartare
Min häst är en riktig lätt i baken på framhoppningar. Är det en häst som rider nära, trots röd rosett i svans, sparkar hon. Och hon sparkar inte bara en utan kanske 10gr. Hon kan även sparka efter hinder och om vi är bredvid hinder som någon hoppar. Jag vill ju såklart inte att hon ska råka sparka någon, varken hästar, funktionärer eller medhjälpare men det är så få som har respekt och de händer ofta att jag blir utskälld för att hon sparkas (när någon rider för nära). Nu är jag så sjukt less på att akta mig för alla andra ekipage på framhoppningen och det har blivit så att jag har mer fokus på att hålla mig undan än att faktiskt fokusera på det jag ska göra, hoppa fram. Detta medför ett sämre resultat på tävlingsbanan.
Jag vill poängtera att hon förutom lite glädjeskutt så är hon väldigt snäll och inte är en sån som sparkar för inget men hon tål inte när någon galopperar för nära och sparkar då väldigt mycket och högt, alltså är det någon som en gång rider nära kan hon sparka ett helt varv runt ridbanan efteråt... (De har smällt en hel del staket och hinderstöd...)
Hur tänker ni på framhoppningar? Vad mer kan man göra än en röd rosett i svansen? Och vad gäller på en framhoppning om min häst råkar sparka någon annan?
Jag vill poängtera att hon förutom lite glädjeskutt så är hon väldigt snäll och inte är en sån som sparkar för inget men hon tål inte när någon galopperar för nära och sparkar då väldigt mycket och högt, alltså är det någon som en gång rider nära kan hon sparka ett helt varv runt ridbanan efteråt... (De har smällt en hel del staket och hinderstöd...)
Hur tänker ni på framhoppningar? Vad mer kan man göra än en röd rosett i svansen? Och vad gäller på en framhoppning om min häst råkar sparka någon annan?