Frambens halta

Bewildered

Trådstartare
Ar det inte det ena, sa ar det det andra.

En av grabbarna har da och da varit latt halt pa ett framben. Sant som gatt att tillskriva "kanske landat fel", "tranat lite hart", "kanske fick han en small pa benet i leken".

Men...

varmeeksem pa baktassen som gjorde att han avlastade det nagra dagar (behandlat, fint och borta snabbt)... men det verkar ha provocerat fram en rejal halta pa "samma gamla framben". Enda gangen jag far nagon som helst reaktion ar om jag stracker ut hans armbagsled, annars far jag pilla, boja, peta, gora vad som med resten av benet. Sa jag ar ganska saker pa att det ar dar det sitter.

Nu ar ju jag expert pa att mala fan pa vaggen - men det enda jag kan tanka pa ar ED. Blir en resa till vetten i veckan nu, men ge mig lite kott pa benen ar ni snalla - och ge mig nagra alternativ for vad det kan vara om det inte ar ED.

Fastingburen sjukdom? *griper lite efter halmstran*

Kommer se till att fa honom rontgad, sa klart. Blodprov for att kolla fastingsjukdommar, vad mer ska jag tanka pa?

:banghead:

Senast ändrad:
Sv: Frambens halta

Kan det kanske vara en lös benbit i armbågen som ligger rätt för det mesta, men fel ibland? Kan vara svårt att se på röntgen om/när den ligger rätt just då. En schäfer här hade det för ett antal år sedan, den hade slagits loss när hon busade och krockade med annan stor hund.

Benbit pa hast kan definitivt visa sig sa I visa fall. Ohalt for det mesta men helt plotsligt blockhalt och nasta dag hur fin som helst igen.

Lycka till Bew!

ar yngste.

Sa jag ar lite, mycket, i upplosningstillstand atm.

Funderar pa om det kan vara nagot som uppstatt nar fd agaren hade honom att dra henne pa en snowbord nar han var 4 manader.

fucketifuck. Haller dig uppdaterad nar jag vart hos vetten.

DPmatte: tack. Det ar mkt mojligt att det kan vara nagot sadant.. op da som pa hast, right?

...nu ar han avlamnad hos vetten...

for forsta gangen nagonsin skickade en veterinar hem mig, sa ringer dom nar dom vet.

Skulderbladet, rontgen.

jag ar saaa javla orolig :/

Op, ja förmodligen. Om man har riktig tur kan det hjälpa med koppelvila om benbiten växer fast av sig själv.

Röntga skulderbladet ok, men borde man inte röntga armbågen då samtidigt?

Håller tummar o tassar för att ni slipper op.

Forst och framst vill jag saga att:
Jag hatar det har javla stallet.
Jag skulle kunna skjuta min make som var den som fick telefonsamtalet med information for att han inte lyssnar.
Sen vill jag skjuta ansvarig veterinar for att hon inte var dar och for att hon inte informerat tjejen som VAR dar tillrackligt. ..och det var inte vetten som tog emot mig och hunden heller.

Muskelinflammation, mojligen osteoarthritis. Mojligt duttan, kanske dattan.
Vantar pa att hon ska ringa MIG.
Metacam kur, 3 dagar med maxdos, dar efter "som han behover".

Med andra ord, hunden ar hemma, men jag vet inte sadar javla mycket mer forutom att inget ar brutet...

De rontgenbilder jag fick ta foton av:

1234021_10151630400987843_2144939024_n.jpg

1185252_10151630400982843_1142666300_n.jpg

1234021_10151630400987843_2144939024_n.jpg

1185438_10151630400797843_1710342575_n.jpg

1238307_10151630400807843_642630532_n.jpg

556824_10151630400812843_556209402_n.jpg

..som ni ser sa andrade vet nr tva och rontgade -inte- dar forsta vetten Ville ha rontgat.

Jag blir sa forbannat javla trott... och inte kunde jag skalla ut person nummer tre heller.

(On the upside sa fick jag igen valdigt varmt berom for att mina hundar ar sa himla trevliga att ha med att gora, valuppfostrade, valtranade och stabila. Det tackar jag for)

Usch, du far sitt strejka nasta gang.
Hoppas bara det ar muskel infl sa att det kan bli helt bra iaf.

efter en massa blahblah och mutter...

och ett telefonsamtal med en valdigt ursaktande veterinar vet jag antligen :P

Panos.

Sa no biggie.

Men herreminjavlar vilket kaos den vet stationen ar. :banghead:

Panosteitis, alltsa, ben inflammation.

Om det finns nagot annat underliggande som de inte hittade sa marker vi det nar metacamkuren ar slut.

Fick bra tips fran en kompis om forebyggande tillskott sa vi kan minska risken lite for att det aterkommer. Tydligen ganska vanligt pa hans fars sida i den har aldern. Med tillagget "-FORSOK- halla honom lite lugnare"... yeah... Forsok *garv*... skont med folk som haft "samma lika" hundar som forstar..

Han ar fortfarande halt, men battre. Nu mar han bra nog for att upplysa mig om att livet ar pest och pina och jag ar elak som inte later honom gora en j-vla massa.

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: Huggorm
·
Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 392
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 045
Senast: Raderad medlem 120709
·
Övr. Hund Jag rakade titta pa Engelsons hundforar klader nar nagon har pa Buke namnde den jackan. Nu ar jag nog lite kar. Jag vill ha en lila...
Svar
6
· Visningar
806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka