Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad kan det bero på att en häst ofta står brett med frambenen eller att den oftast står med sitt ena framben längre fram än det andra?
Fina, torra ben. Ingen värme eller svullnad. Galopperar jämfota bak på böjt spår båda varven men inget i skritt och trav. Snubblar på alla ben men bara om någon sitter på.
Vill man kolla upp sin häst så gör ju det säkrast och effektivast på klinik. Dock så kan man ju hitta hälta med böjprov/longerprov av gårdsveterinär men hittar man något då och utreder vidare så är det ju klinik som gäller igen. För mej iaf.
så gör min med
men ingen svullnad och inte ett dugg halt.
hon står så med bak också.
Nej fy jag borde röntga hela min häst
ibland blir jag jätte nojjig att något är fel med henne, antingen rygg, ben eller nånting.
Men sen är hon och har aldrig varit halt eller skadad, är glad och pigg som en 4 åring(är 21 år) och har inga gallor eller svullnader och ömmar ingenstans.
Men ändå så ibland känns det som man kanske ska kolla hela henne eftersom hon också står såhär.
Kan man köra en vanlig veterinär besiktning?
Iomed det du skriver här hade nog jag gärna kollat upp hästen.
Hästen är uppkollad men i och med att jag inte känner att jag kan lita på veterinärerna till 100 procent vill jag gärna ha fler tankar och ideer.
Vad gjordes när hon kollades då?
Hästen är uppkollad men i och med att jag inte känner att jag kan lita på veterinärerna till 100 procent vill jag gärna ha fler tankar och ideer.