Frallor som luktar jäst?

bettysmatte

Trådstartare
Inte jag som bakat, men jag har vid ett par tillfällen blivit bjuden på nybakade frallor som luktade, och smakade, jäst... Vad har hänt då? För mycket jäst, för kort jästid, eller?
 
Sv: Frallor som luktar jäst?

Ja, de har antagligen inte arbetat degen tillräckligt eller att jästiden är fel eller att de inte är tillräckligt gräddade. Mina bullar luktade jäst senast då jag inte hade tid att jäsa dem mer än 5 minuter på plåten... :idea:
 
Sv: Frallor som luktar jäst?

Jag har råkat ut för det med ett bröd jag bakade en gång, och då antar jag att det berodde på att det blev lite "snabbjäsning" på slutet.
 

Liknande trådar

Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Tuggben
·
Mat Jag är hyffsad på matlagning men helt grön på att baka. Har nu fått för mig att baka egna frallor (eller bullar som man säger här i...
Svar
8
· Visningar
2 500
Senast: Manji
·
Mat Vill baka mjuka fluffiga bröd, typ frallor. I verkligheten blir de kompakta saker som nog är helt ätliga men inte vad jag försöker...
Svar
13
· Visningar
1 332
Skola & Jobb Obs! Detta är en fråga helt i förebyggande syfte, det har inte hänt på riktigt (än). Kort och gott, kan arbetsgivaren tvinga en...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
8 774
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp