S

sussa holm

Hej!
Min häst Är 4 år och står med en fraktur på crista tibiae hb.
Är det någon som har/har haft samma skada?:(

Sv: Fraktur

Har inte haft någon häst med en fraktur där, tänkte bara höra vad prognosen för din häst är, hoppas det går bra.

Cissi

Prognosen är lite si och så. Idag ultraljudade vi knät och fann även en skada på ett av pattellans raka band. så man kan säga att han har en fraktur och en sen,el ligamentskada. dels har han pålagringar som ligger nära leden, går inte att se än. vi måste vänta ett tag så frakturen läker och sen gå in och titta i leden med artroskopi.
Han är pigg och glad och haltar inte längre i skritten, det är ju bra!

sussa holm skrev:
Prognosen är lite si och så. Idag ultraljudade vi knät och fann även en skada på ett av pattellans raka band. så man kan säga att han har en fraktur och en sen,el ligamentskada. dels har han pålagringar som ligger nära leden, går inte att se än. vi måste vänta ett tag så frakturen läker och sen gå in och titta i leden med artroskopi.
Han är pigg och glad och haltar inte längre i skritten, det är ju bra![
Jag tror att det blir bra men en väldigt lång vila.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! För dryga veckan sedan ramlade jag av hästen då den skenade och sedan bockade. Fick fyra frakturer i bäcken och en spricka i...
Svar
2
· Visningar
557
Senast: Piaff
·
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 445
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästvård Någon som har varit med om att hästen får skador/permanenta fel efter själva penicillin chocken är över Inte att det skadat sig...
Svar
1
· Visningar
378
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
574
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama