Z
Zog
Någon som varit med om det? Hur syntes det på hästen? Hur halt var den? Hur gick det?
Tack!
Tack!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte på egen häst, men på en häst som jag hade i träning. Den hästen visade ingen hälta annat än när den travade, syntes ingen hälta varken i skritt eller galopp.
Uppdatering:
Hon röntgades igår. Veterinären hittade inget på bilderna.... SKÖNT! Men, bilderna är sända till expert för en second opinion. Så helt vågar jag inte andas ut. Nu får hon väl gå och skrota tills hon inte är öm längre.
Veterinären rekomenderade utevistelse i boxhage. Vad tror ni om det? Så försiktig har jag aldrig varit tidigare med överben utan låtit dem gå ut som vanligt. Om det hade varit min "vanliga" veterinär som rått mig till det hade jag inte tvekat, men jag åkte till ett annat, ställe nu när det bara rörde sig om att ta några röntgen plåtar (och sparade 26 mil i bilen). Har inte samma förtroende för denna veterinär.
Du har säkert rätt. Hon står i boxhage idag.
Jag har kännt denna veterinär så länge jag har haft häst och han har alltid rekommenderat boxvila eller sjukhage oavsett skada. Det är därför jag är lite skeptisk och tänkte höra vad andra har fått för ordinationer vad gäller överben.