Frakta sadel

Olympus

Trådstartare
Ja vad blir bäst? Från Gbg till Kristianstad. Kollade på bussfrakt men det närmaste var Ängelholm eller Hässleholm. Finns det ngt annat smart sätt att skicka en sadel på?

Sv: Frakta sadel

Om det är du som ska skicka den så tro jag att du måste ha ett postgiro på posten eller om du har någon nära anhörig som har, som du kan låna. så skicka du paketet och få lägga ut för frakten så länge som du sen får tillbaka när köparen har löst ut (betalat) paketet. ett bra sätt att vara säker på att man får sina pengar:)

Ja, men det låter ju bra. Då kan ju båda parterna känna sig säkra att vi får varan/pengarna.
Men vet du hur posten fraktar varan? Kollade buss och det fanns ingen i terminal i Kirsitanstad.

Jag har själv köpt sadel på detta vis och har fått lösa ut det på posten.

Okej, men det låter ju bra :) Ska leta redan på lite mer info imorgon och hör mig för hur jag ska göra.

Men om man inte har postgiro? Vanliga människor har ju ofta bara bankkonto? Är det förskottsbetalning som gäller då?

Okej, tack. Ja det får nog bli så. Kollade upp bussgods och det går bara till Hässleholm.

När jag sålt grejor har folk alltid satt in i förskott på mitt konto. Jag har givetvis haft telefonkontakt med dom innan. en del har ju inte det utan mailar endast. Det ger inget bra intryck. Jag har även vägt mitt paket, så då vet dom vad frakten kostar innan dom betalar.

Jag har alltid sänt med Bussgods, då slipper någon av parterna riskera pengarna. Självklart kan ju säljaren stoppa något annat i lådan, så näsan växer när man hämtat ut den och betalt. Men det känns ändå bättre än att ha betalt och gå och vänta på något som inte dyker upp...

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 964
Senast: iNHALE
·
Samhälle Jag funderar kring det här med att söka vård i en annan region än den man bor i. Jag har förstått att jag har rätt att söka öppenvård i...
Svar
2
· Visningar
384
Senast: manda
·
Hemmet Vi har en inmurad Keddy insats som har suttit här sedan vi köpte huset. Vi har aldrig varit riktigt nöjda med den. Förmodligen för att...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
9 892
Senast: CaisaCax
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 757
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30