Frakta sadel från USA?

Sv: Frakta sadel från USA?

Nej, 1000-2000sk. med frakt och tull. Berör på total pris av godset.

Du kan gå intill www.chicksaddlery.com
Sätter upp en Account,
Shoppa
Check Out.
Total Cost (har se du frakt kostnad)
Avbryt köp.....eller köp.

Som kenneth påpekade: glöm inte momsen. Den kommer på samma räkning som tullen. Jag brukar räkna med att tull + moms = ca 25% av varans värde (köper inte sadlar från USA, men däremot sadelbommar från Kanada), vilket brukar stämma ganska väl.

Tull är det moms du betala for värdet av godset.
Frakt är seperat som jag minns.
Gäller att hitta bäste fräkt, UPS är svin dyr, Fed X är mer for föratager.
Bäst var USPS (United States Postal Service).

kl varans värde + frakten är det som de räknas tull på o sedan räknas momsen ut. Det du betala är tullen + momsen.....i Sverige.

Ja, du har rätt, jag gjorde en tankevurpa eftersom jag råkade räkna med bankavgifter (för betalningen) och frakten av gammal vana.

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 280
Senast: LinnK
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 476
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej Jag försöker hitta hästfilmer (ev. serier) om en man som red i vildmarken i USA. Eller om det utspelade sig i Kanada? Det var...
Svar
10
· Visningar
886
Senast: Islaend
·
Western Tittar runt på lite western sadlar och kom förbi en bona allen sadel. Är det en kvalité sadeln? Har inte hört det märket förut.
Svar
2
· Visningar
1 039
Senast: Bubbles
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama