N

niba

Nu sitter jag här med det förbannade skolarbetet i egen idrott och kan verkligen inte hitta vissa saker :o
Så jag tänkte fråga er kloka bukefalister om hjälp :angel:

Vilket år kom den första islandshästen hit i modern tid?

Det är den enda frågan jag kan komma på nu, men jag lyckas säkert komma på fler senare :o :D

Tackar på förhand ;)

Sv: frågor..

åh jag hade också ett arbete om det alldeles nyss.. jag har för mig att det var 1962 eller ngt sånt, tror att jag skrev på 1960talet för att vara på den säkra sidan!
testa att söka på google:idea: det finns jätte mkt!
lycka till:D

Sv: frågor..

14700 finns det enligt SIF, hittade ett årtal som sa 1969 och att det då var tre herrar (kommer inte ihåg namnen) som tog hit dem. Men att islandshästen kom hit som arbetshäst redan i slutet av 1800 talet..

Nu har jag kommit in på den svårare biten, ska beskriva vad ridningen innebär för mig och min hälsa samt i val av alkohol och liknande. sedan berätta om familjens intresse & kompisars samt andra idrotter man har hållt på med. Kommer bli rena självbiografin ju :eek:

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 418
Senast: KesoNeso
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 488
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 775
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar