F

felicia_

{071760ec-9c20-4edc-95be-693b11046f3e}.jpg

hej.
har en några frågor.
har min häst för lite muskler?
någon som tycker att han har för lite hull?
hur tycker ni annars att han ser ut i kroppen?

har fått höra att han ser fyrkantig ut och har förlånga ben, bebis huvud mm :(
vill tillägga att han är 5½ år och blivit riden i sådär 4-5månader

:bump:

Sv: frågor

Jag tycker han ser fin ut! :) Man kan ju inte begära så mycket muskling på 4-5månader.

Jag tycker också att ha ser fin ut!
Konstiga kommentarer du fått, undra vad dom skulle säga om dom såg min häst när han var helt ny?! Han var nämligen jättesmal, såg rätt ut sagt hemsk ut! :smirk:

Vad är det för ras?

tack så mycke. har bara ägt honom sen slutet av november. han har blivit mycket finare nu. men man känner bara sig så nere när man får sånna komentarer när man lagt ner så mycket jobb på honom..
han är en i slandshäst.

Den slutgiltiga kroppen kan du inte se förrän hästen är ca 8 år, muskla upp rätt eller fel kan man göra oavsett ålder men hästen växer ganska länge så slutresultatet lär vänta på sig lite till. :D
Under tiden kan du göra eget jobb som förbättrar hästen hälsa, profil etc.

Det är väl inget fel på honom?? Vad är det för några som säger så? Strunt i det, du!!

Balderum skrev:
Det är väl inget fel på honom?? Vad är det för några som säger så? Strunt i det, du!!
nej de ända han är e omusklad men det är helt förståligt efter som han riden. men ja vet inte hur "Standarn" är riktigt på islandshästar.

tex min förra hovslagare tyckte att han var fyrkantig och för långa ben.och för kort/Liten rumpa.och att han va på tok för smal.

tycker att han är värlend sötaste pålle och hoppas de kommer bli en bra häst av honom om nått år.

Boj skrev:
Den slutgiltiga kroppen kan du inte se förrän hästen är ca 8 år, muskla upp rätt eller fel kan man göra oavsett ålder men hästen växer ganska länge så slutresultatet lär vänta på sig lite till. :D
Under tiden kan du göra eget jobb som förbättrar hästen hälsa, profil etc.
okej, han ni några tips på hur man kan förbättra hästens profil,kontition,bygga muskler och sånt. bra träning för honom så man inte gör fel mm

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Äpplet.
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
707
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka