FrÅgor om terrÄnghoppning.

S

Sofia-J

Hejsan! Jag ska tävla i terränghoppning för första gången nu till helgen i munkedal, och jag har lite saker som jag undrar! :D Det här med idealtid, vad menas med det? Jo, det står i starlistan;
L:D, Kategori C, avd. A, Idealtid.
Vad menas med idealtid? Det är väl en tid man måste rida under? :) Men hur gör dom med placeringarna, är det snabbast som vinner? I vanlig fälttävlan så finns det väl en minimitid, men det finns nog inte här? Det är typ bara en liten lokaltävling, och man behövde inte ens ha ft-kort.. Tacksam för snabbt svar! :bow:

Sv: FrÅgor om terrÄnghoppning.

Hoppsan, hoppsan! Jag trodde inte terränghoppning fanns kvar längre ;)

Vilket distrikt har godkänt den proppen? :o

Hoppsan, hoppsan! Jag trodde inte terränghoppning fanns kvar längre ;)

Vilket distrikt har godkänt den proppen? :o

Lilla Norrländska...har du inte gått i skolan alls? Inte kan du norska och nu vet du inte ens var Munkedal ligger....:eek:

Prova med Eniro...du lär hamna på Västkusten ett antal mil ovanför GBG och om du fortsätter några mil till kan du hälsa på Dag Alberts mams!:rofl:

Och eftersom jag är en så duktig lärarinna så får du länken till tävlingen här....:http://www.munkedalsridklubb.com/tavlingar.htm

Senast ändrad:

Tack så mkt! :) nej, det är första gången så jag tar det nog rätt lungt, om det nu går med heta ponnyn ;)

Tack så mkt! :) nej, det är första gången så jag tar det nog rätt lungt, om det nu går med heta ponnyn ;)

Tja... om det inte går att hålla din ponny så kan du ju alltid satsa på att få den klart snabbaste tiden:devil::devil::devil:

...eller kanske ännu heldre bryta av till trav och ta nya tag mellan hindren om den blir för stark o sticker för dej:cool:

/Max

hahaha, det brukar inte vara nån fara, det är mest om han har hästar bredvid sig, och han är inte alls stark bara hetsig :laugh: Så det brukar räcka med att prata lite lungt.
Men jag galoppade lite på gräset igår för att känna på svängar och så, vi hade iofs inte brodd då men halt vare :crazy:

Det där med terränghoppning enligt TR III Mom 384 funderade jag också på nu. Vad ska/får det vara för typ av hinder där, ska det vara rivbara banhoppningshinder eller får det vara fasta fälttävlanshinder?

Och hur är det med Derby-klasser som också beskrivs i TR III, Mom 388. Minst 40 % av hindren ska ha "karaktären av naturhinder". Vad menas med detta?

Liknande trådar

Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 470
Senast: Ewelina02
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 068
Senast: sorbifolia
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 426
Senast: Wonna
·
Hästvård Kan redan nu varna för långt inlägg, tror jag, men ska försöka korta ner historien så mycket som möjligt... Har haft min häst i 6 år...
Svar
15
· Visningar
4 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Födda -21

Omröstningar