Frågor om monté

jycken_pinky

Trådstartare
Jag tycker det är lite stökig här på bukefalos, sökte efter monté men hittade inte det jag letade efter.

Nästa vecka får jag hem en travare, 5 år gammal. Han har varit på travbanan men aldrig blivit inriden. Vilket som jag tänkte börja med. Men nu har jag fått upp ögonen frö monté. Hur kan man börja träna monté`? Är det OK att man börjar med vanlig sadel vid inridningen? Man behöver ej omskola travare? Alltså lära in galopp och sånt där?

Var i Skåne kan man gå på kurser med sin egen häst? Hur ofta pågår det tävling i Skåne?

Sv: Frågor om monté

tror det ska börja monte utbildningen på jägersro snart, det är på onsdagar. kolla hemsidan.
jag brukar börja med att rida in dom. på med sadel och skritta ett par ggr först, sen börjar jag trava. sen beror det väl lite på hur mkt hästen är jobbad med vagn. men sen tar det inte lång tid innan du kan rida monte med den...

Sv: Frågor om monté

Det beror ju på var i Skåne du bor, Halmstad har kurser under våren tror jag om du bor åt det hållet... Annars är det nog bara att bita i och försöka ändra jobb, för licens måste man ha om man vill rida lopp...

Det brukar väl vara ett lopp i månaden på Jägersro så vill du bara tävla monté i Skåne så är det ju lite skralt...

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 627
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·
Islandshäst Ville så gärna börja rida igen, typ som medryttare. Såg en annons, bara 5 min hemifrån. Long story short- de har 2 islänningar. Back...
2
Svar
22
· Visningar
5 596
Senast: Boj
·
Övr. Hund Hjälp mig bena ut detta. Vill jag egentligen ha två hundar? Min hund, en goldentik, är nu 5 år och jag har börjat fundera lite smått på...
2
Svar
39
· Visningar
4 748
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30