Frågor om monté

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare kriss
  • Startdatum Startdatum
K

kriss

Någon här som ridit eller tittat på montè , tycker det verkar jättekul,stämmer det att det krävs en viss licens och ålder(hästen) för detta? //krisse

Jag är också lite sugen på det där med monte. Är galopptränare men några kilo för tung för att rida galopplöp. Så travridning verkar kul. Har provat på det några gånger i träning(Sambo med travtränare). Vad jag har förstått så krävs det nu en licens. Är det någon som vet mer-dela gärna med Er! :bump:

hejsan på dig :banana: jag e travkusk o jag kör å rider monte...d e skit kul men man måste juh veta vad man gör om man gör rätt!! =) :bump: // Lina ;) :rofl:

Jag har ridit monte en gång.. det var mkt roligt... Vi var med som uppvisning.. Jag behövde inga lincenser.. men det var ju inte allför seriös så.. ;D Det var iaf hur jobbigt som helst då vi tränade innan.. Men funderar på att tävla i det mera med min häst...en gamal travare.. / mia :bump:

Jag har inte ridit, men sett montélopp och jag måste säga att det ser jättehärligt ut! :D

Sv: Frågor om monté

Man måste vara 18år och ha licens.. Men man kan rida shettis/ryss monté lopp men då måste man ju självklart vara liten ;)
När man blir 12år så får man köra Gotlandsruss.

Mvh
BlivandeKusk

Sv: Re: Frågor om monté

Hej! Alltså då var det ingen tävling utan bara på skoj, annars är det olagligt att tävla utan licens.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
706
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
3 581
Senast: Johannna1
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 790
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka