frågor om kvallopp

sara_18

Trådstartare
hejsan, jag har lite frågor här igen,, många frågor nu men ja hittar verkligen ingen fakta på internet, jo kvallopp, vad gäller för att få vara med i ett kvallopp och vad det är för regler? är fruktansvärt tacksam för svar

Sv: frågor om kvallopp

hejsan, jag har lite frågor här igen,, många frågor nu men ja hittar verkligen ingen fakta på internet, jo kvallopp, vad gäller för att få vara med i ett kvallopp och vad det är för regler? är fruktansvärt tacksam för svar

allt detta står i månadsproppen.
hästar som ska delta i kvallopp är:
ostartade tvååriga och äldre varmblod.
ostartade 2 åriga och äldre kallblod.

häst som inte mist två av sina fem senaste starter gjort godkännd prestation. eller har tre icke godkända lopp i rad, ska gå kvallopp.

häst som pga otillräckliga prestationer har ålagts nytt kvallopp.

häst som pga oreglerhet har ålagts kval lopp.

tiderna hästen måste kvala på är följande:
varmblod:
1,28 2åriga
1,25 3 åriga
1,23 4 åriga och äldre.

kallblod:
1,55 - 2 år
1,50 - 3år
1,42 - 4 år och äldre.

i monte är det 1,25 på varmblod från fyra års ålder och kallblod 1,45 från 5 år.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 389
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Hittar inget vid googlande så jag frågar det allsmäktiga Bukeoraklet 😍 I morse när jag körde till jobb så nös jag. Inte någon liten...
Svar
3
· Visningar
290

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka