Frågor om halm

Sv: Frågor om halm

Håller helt med om att det är olika på olika hästar med kraftfoder! Jag ville bara visa på att det finns andra foder som kanske vore bättre om du har en häst som älskar att pilla ur mineralerna. Jag gillade pinkys förslag på hur du kunde göra om du ville ha in halm i foderstaten. Men är det så att det förslaget inte fungerar (pga urpillning av mineraler) så tänkte jag att det kanske var en bra ide att prova med något annat fullfoder och då kanske kunna ta bort en del av de olika pytsarna som du måste ha idag. Då kan hon ju inte pilla ur mineralerna tänkte jag... :idea:

Om du räknar ut hur mycket energi/smrp etc som det du ger idag ger och sedan ersätter med samma mängd energi/smrp etc men med halm och nya groov och kanske lite hö så får du ju exakt samma som idag, men med mer grovfoder. Det var ju det du var ute efter... Men prova pinkys förslag först och är det så att det inte fungerar så har du ytterligare ett förslag att gå på!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: warg
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 978
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 959
Senast: Twirro
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 353
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp