Frågeställningar om valpar

Julienne

Trådstartare
Nu vet jag inte om jag la denna tråden rätt men annars får ni gärna flytta den.

Jag ska göra ett arbete i skolan i Ekologi och då ska jag ställa upp några frågeställningar som jag ska undersöka och sedan förkasta eller om jag hade rätt förklara det osv.

Men jag har lite idetorka vad man kan ta för frågeställningar och tänkte att härliga buke kanske kan komma med några bra ideer? ;)

Förklaring till texten nedan är att det är Kinesiska nakenhundar som föds och de kan födas både som nakna och håriga (sk "puffar").

De jag har är:
1. Växer hanar fortare än tikar?
2. Föds puffar större än de nakna?
3. Är de större de som kommer ut först?
4. Har antalet puffar/nakna i nära släkten något att göra med hur det fördelas mellan naket och hårigt?

Spåna hejvilt! :idea:
Alla förslag är toppen då jag ska diskutera med en lärare förhoppningsvis i morgon där vi ska välja vilka frågeställningar jag ska arbeta med och då vill jag ju ha några alternativ. Valparna kommer förmodligen inatt så jag vill ställa upp några frågeställningar INNAN de föds så jag inte påverkas. :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
13 346
Senast: Exile
·
H
Hundhälsa Har kommit till en punkt till slut där jag tvingas med veterinärens hjälp att kapitulera och inse att jag inte kan hjälpa Pingla då hon...
2
Svar
20
· Visningar
5 914
Senast: Hjalti
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
6 001
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Vi ska kanske köpa en valp till sommaren, vi har 2 mellanstora hundar nu och vi vill ha en liten hund. raserna vi funderar på är...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Generalen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka