Fråga om welsh cob.

P

Perney

Hej.
jag har ett welsh cob sto som är 16 år gammal. I vintras fick hon kvickdrag, hade svårt att andas och hade grova hostningar, vi bytte sedan miljö ifall det kunde ha varit för någonting i stallet, och efter ett par veckor så var det bra igen.
Jag har sedan hört att welsh cobar har känsligare luftrör än andra raser.
Så jag undrar om det är någon som vet om det stämmer?

Sv: Fråga om welsh cob.

jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men prova att göra en tråd om ämnet på "hästvård" som ligger under "hästforum" där får du nog mer svar :)

Hej! Jag har inte hört något särskilt om just cob hade en själv när jag var yngre och hade inga som helst problem med överkänslighet (faktiskt inga. Men däremot fux färgade hästar ska vara känsligare än andra. nyligen plöjt igenom sjukdomsböcker och där står det inslängt lite allt som oftast att just fuxen är lite känsligare. sen om det är ett faktum vet ja inte.

okey, då har man lärt sig ngt nytt ifall man någongång skulle skaffa sig en fux, fasst hon som jag har just nu är svart. såjust de beror det nog inte på;)

Men tack för den nya informationen:)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst (Irish cob) står uppstallad i Frankrike. Hästarna är inne på natten över vintern och ute 24/7 på sommaren. Det har varit...
Svar
3
· Visningar
1 148
Senast: Freazer
·
P
Hästhantering Hej. jag har ett welsh cob sto som är 16 år gammal. I vintras fick hon kvickdrag, hade svårt att andas och hade grova hostningar, vi...
Svar
1
· Visningar
871
Senast: LiitenPrinsessa
·
C
Hästhantering Hej! Det är såhär att jag har ett 4årigt sto (egen uppfödning). Ska försöka förkorta historien något. Hon har gått i lösdrift större...
Svar
13
· Visningar
1 584
Senast: sandrafors
·
B
Hästhantering Hej! Sitter här med en klump i magen och vet att det kommer bli tufft att skriva detta inlägget men jag behöver verkligen all hjälp jag...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 419
Senast: Beritas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar