Fråga om vaccinering..

AnnaJL

Trådstartare
Mot vad vaccinerar ni era hästar? Ska man alltid vaccinera sin häst eller bara om man åker runt och tävlar? Hur viktigt är det egentligen? Är det någon som struntat i att vaccinera?

Mvh Anna

Sv: Fråga om vaccinering..

jag vaccinerar mot stelkramp o flunsa, vet kommer ut ca var 8:e månad. Jag tävlar lite men även om jag inte gjorde det skulle jag ha min hästar vaccinerade.

De hästar jag reser/tävlar med är vaccinerade mot stelkramp o.s.v. den vanliga vaccinationen som krävs för att få vistas på olika tävlingsplatser. Annars har jag 2 som bara går hemma. de är inte vaccinerade. Men jag har som åsikt att jag borde vaccinera dem. Men har inte kommit till skott ännu=/.

Förutom den vanliga vaccinationen så vaccinerar jag även mot botulism. Vi gjorde en grundvaccination när vi började ge ensilage och nu när vi har hösilage har vi fortsatta att vaccinera då det inte kostar mycket alls och vi ändå redan har lagt ner pengar på grundvaccinationen (300x3).

Jag tävlar inte. En amatörryttare som hobbyrider sin avdankade travare. :D

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
234
Senast: Lavinia
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 369
Senast: Sesca
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 256
Ridning När det är snö och is ute har jag nuförtiden alltid broddar i, traktbrodd runt om. Ofta behövs broddarna extra mycket när man ska åka på...
2
Svar
31
· Visningar
3 853
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar