Fråga om TR

G

Gisburne

Har läst TR III från pärm till pärm av en anledning, och har en fråga. (Det är ca 10 år sen jag tävlade aktivt, har inte hängt med i alla ändringar...)

Det står på sidan 22 (Bedömningsmetoder) att första olydnaden ger 4 fel, andra 8 fel. Betyder det att man totalt får 12 fel vid två olydnader, eller menar de att andra olydnaden ger totalt 8 fel?

Som sagt, det har ju ändrats om en del i vissa regler sen "min tid", så jag kände mig tvungen att fråga!

Sv: Fråga om TR

Det blir totalt 12 fel. Alltså 4 fel för första olydnaden plus 8 fel för den andra:)

Ett tips är att aktuellt TR III finns på internet på ridsportsförbundets sida (är helt nytt TR from iår).

Du får precis som du fått svar 4 fel för första och 8 fel för andra (alltså totalt 12 fel) MEN det är bara på lokaltävling och i unghästklass för på regionaltävling och högre blir du numera utesluten redan på andra vägringen och inte på tredje som tidigare (och som fortfarande gäller på lokal och i unghäst).

Ja, att det bara är på lokal + unghäst stod med, och den ändringen (utesluten i andra) vet jag om. Men att det blir 12 fel trodde jag faktiskt inte, för när jag tävlade som barn så var det väl 3 fel för varje vägran, om jag inte minns helt fel... *funderar* (Det kanske jag gör?)

Ja, att det bara är på lokal + unghäst stod med, och den ändringen (utesluten i andra) vet jag om. Men att det blir 12 fel trodde jag faktiskt inte, för när jag tävlade som barn så var det väl 3 fel för varje vägran, om jag inte minns helt fel... *funderar* (Det kanske jag gör?)

Jo du minns fel om du inte är stenåldersgammal:p, redan när jag var knatte och äntrade tävlingsbanorna runt 1980 :eek: så gav andra vägringen dubbelt med fel alltså 3 + 6 = 9 efter två vägringar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 099
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 186
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 933
Senast: Dorinda
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 047
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar