Fråga om pleggning

Lancet

Trådstartare
Undrar bara en liten sak, röntgade minhäst idag och han blev givetvis bedövad, ca kl 2. Kan man rida en häst på kvällen, ca 20 00 som blivit bedövad på dagen?

Sv: Fråga om pleggning

En lugnare tur borde inte skada. Jag personligen hade inte ridigt hästen hårt.

nej för visst blir de lite påverkade?

Låter han vila idag :) tack för svaret!

ger man inte lugnande vid röntgen? :D det gör ju inte ont att ta ett par plåtar menar jag :angel:

Undrar bara en liten sak, röntgade minhäst idag och han blev givetvis bedövad, ca kl 2. Kan man rida en häst på kvällen, ca 20 00 som blivit bedövad på dagen?

Troligen fick han Domesedan och jag skulle inte rida den dagen, det är lätt dom trampar fel då dom är såsiga efter sederingen fast det inte alltis syns på dom

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
2 019
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 602
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
970
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
746
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka