fråga om likmaskar

H

helene966

Hej!:bump:
Vi har nyligen begravt min dotters dvärghamster i en kartong i skogen och nu undrar hon när likmaskarna kommer. Är det någon som vet nåt om förruttnelsens tidsförlopp?

Sv: fråga om likmaskar

Likmaskar är fluglarver, så om inte något djur gräver upp hamstern (och inte äter upp den) så att den blir liggande tillgänglig för flugor så blir där inga fluglarver.

Sv: fråga om likmaskar

Forts..

Om flugorna inte kommer åt att äta upp mjukdelarna, så kommer hamstern istället att ruttna i sin kartong. Inte speciellt trevligt. Så småningom kommer kartongen att brytas ner så att allehanda kryp kan komma in och göra jobbet istället. Jag begraver därför djuren utan "emballage".

LIA

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 103
Senast: Maniac123
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 126
Senast: Red_Chili
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en lite konstig fråga. Jag har letat häst ett tag och det har gått ganska dåligt. Men det var en häst som jag hade ögonen...
Svar
2
· Visningar
1 196
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama