Fråga om kastrering..

Echa

Trådstartare
Jag var inne på worldfengur och läste om min vallack. Där stod att han var 10 år när han kastrerades, detta hade förklarat en hel del om hans beteende (väldigt stolt kille med mkt vilja). Hur korrekt kan den informationen vara? Blev han troligtvis kastrerad då eller gäller datumet bara när någon registrerade att han blivit kastrerad? detta blev nog lite snurrigt men jag känner mig lite snurrig inför det här!:confused:

Sv: Fråga om kastrering..

Datumet i worldfengur är det datumet som det registrerades i databasen. Det kan mycket väl hända att han kastrerades så sent, men det är inte säkert.

Det kan ju ha hänt att han kastrerades så sent, men det var likadant med min valack. Köpte honom som sjuåring i maj 2002, enligt WF skulle han ha blivit kastrerad den 4 april och han importerades den 7 april :crazy:, låter lite orimligt att kastrera en häst tre dagar före import.

Hmm, verkligen. Jag får väl helt enkelt försöka få tag på dem som importerade honom från Island, de borde veta. (Dom bytte honom mot en husvagn för "han lugnade sig aldrig" som dom sa.. :crazy:)

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 767
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 811
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 403
Hästvård Hej! Som jag lade ut i förra tråden letar min trettonåriga dotter efter sin första ponny. Jag själv har bra med erfarenhet och ridit...
Svar
5
· Visningar
3 442

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar