Fråga om hemladdade spel.

MissFideli

Trådstartare
Efter att precis ha fått igång min dator efter en krasch, så fick jag lite nya funderingar.
Om man köper ett program/spel på nätet, alltså som man betalar och laddar hem, vad händer om datorn kraschar och spelet försvinner?

Får man nån "nyckel" så man kan ladda hem det igen utan att betala då eller?
 
Sv: Fråga om hemladdade spel.

hmm.. njaaa alltså det beror väl på vad det är för program.
oftast finns det ju en kod/licensnyckel el. likande i paketet när man köper program. då kan man ju bara installera om det igen.
 
Sv: Fråga om hemladdade spel.

Ja men alltså när man laddar hem spel. När man inte har nån CD-rom/DVD att installera om från.
 
Sv: Fråga om hemladdade spel.

licens/kod brukar ju finnas med i en text fil som brukar vara med i filerna man laddar ner ... (har jag hört :angel: )
 
Sv: Fråga om hemladdade spel.

MissFideli skrev:
Det är så alltså? Har aldrig köpt ett spel... :angel:


hihi... ibland finns det en fil med som heter.. mfo
ikonen ser ut som en dataskärm.. med PC höger klicka på ikonen och välj Öppna med och anteckningar så kan man läsa innehållet i den.

annars finns det ju olika serialz och crackz på nätet.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 819
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 004
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 031
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 919
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp