Fråga om ft-kort och grönt kort

C

ConnyPonny

Fick en fråga jag inte riktigt kunde besvara idag.
Om en 10-åring vill rida fälttävlan hur gör hon då? Hon kan ju inte behöva vänta på att hon blir 13 för att få ta grönt kort och sedan ta fälttävlanskortet?
Eller kan hon ta fälttävlanskortet direkt om mamman har grönt kort?

Sv: Fråga om ft-kort och grönt kort

Hon tar kortet direkt, prata med någon tränare så kan den berätta mer

Så hon behöver inte ha det gröna kortet för att ta fälttävlanskortet?

ConnyPonny skrev:
Så hon behöver inte ha det gröna kortet för att ta fälttävlanskortet?

Man kan ta Fälttävlansmärket om man är under 13 år. Om man är under 13 år måste en vuxen (ex. mamma el. pappa) vara med på tävling som har grönt kort ! man klistrar det lilla fälttävlansmärket på denna vuxens gröna kort till man uppnått ålder för att ta eget grönt kort ! När man fått eget grönt kort klistrar man märket på det.

Lycka till !

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 224
Senast: Red_Chili
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 200
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 918
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 344
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30