Fråga om felbehandling och faktura

Thek

Trådstartare
I korthet så har min häst blivit utsatt för felbedömning/behandling av veterinär, en hovböld har misstagits för en kotledsvrickning. Hovbölden berodde på en gammal spik som satt inkilad i strålen. Jag anser att det hade varit mycket lätt för veterinären att konstatera det vid den första undersökningen om h*n varit mer noggrann. Hästen var varm i hoven, blockhalt, svullen upp till hasen och stödde endast på tån. Det var hovslagaren som upptäckte spiken drygt två veckor senare när han verkade strålen, två dagar efter veterinärens återbesök, då jag vid återbesöket påpekade hur varm hoven var. Jag har pratat med veterinären efter detta och fått en ursäkt. Min fråga är nu om jag har någon möjlighet att bestrida åtminstone återbesöksfakturan? Är det i så fall bara av ren goodwill som jag kan få den makulerad? Eller bör jag bara betala och se glad ut? Frågar här i första hand så jag slipper eventuell dumförklaring av veterinären.

Mvh

Thek
 
Sv: Fråga om felbehandling och faktura

Du kan alltid anmäla en veterinär för felbehandling till veterinära ansvarsnämnden.
 

Liknande trådar

Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 081

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp