fråga om amerikansk curly häst

C

curly82

hej!
vill veta så mycket som möjligt om amerikans curly häst!!
lynne?
ridning?
pris?

osv..

/M
 
Sv: fråga om amerikansk curly häst

Jag har en american curly och har träffat många hos uppfödaren, och hört av andra curlyägare. Och alla verkar vara, inklusive min, väldigt sociala, smarta och behagliga hästar. Lugna men ändå framåt och arbetsvilliga.

Jag har ridit in min häst själv och det gick superbra, hon är härlig att rida och lär sig fort som tusan! Vill göra rätt. Men har ett humör och en envishet som heter duga när man kommer till hennes "ribba", men den höjs mer och mer.

Pris skulle jag säga beror på stam, vart hästen står idag osv. Sett att de flesta är ute kring 20-30 000 nu. Jag har ute min för 20 000 men det är endast för att hon står på vila, annars hade jag tagit det dubbla priset.

Hoppas du fick vettigt svar! :)

Här är min tjej

dsc_0244_203212025.jpg


http://www.youtube.com/watch?v=l5o2IEiDoRk&list=UUc7Ja8elvgtKn4MsmICQLTA&index=6&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=_Hc-Twt6phM&feature=relmfu
 
Sv: fråga om amerikansk curly häst

Eftersom vi är inne på ridning, så tål att nämnas att det är en väldigt bred ras, stora som små, kraftiga som tunna, stora som små osv, du får söka efter individen beroende på vad du vill göra, allmänt skulle jag säga att det är en allround häst.
 

Liknande trådar

Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: Roxy
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 538
Senast: Badger
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp