Fråga, kal fläck??

proxygirl555

Trådstartare
Min hund har fått en kal fläck på sin nos. vad kan detta vara för ngt?? Hon har haft den i snart 1,5 veckor. Hon ligger o sover här, lite dåligt kort.

sessan,+nos.jpg

vore jättetacksam för svar

mvh sandra o sessan:)

Sv: Fråga, kal fläck??

Min hund har fått en kal fläck på sin nos. vad kan detta vara för ngt?? Hon har haft den i snart 1,5 veckor. Hon ligger o sover här, lite dåligt kort.

sessan,+nos.jpg

vore jättetacksam för svar

mvh sandra o sessan:)
Lite svårt att se....ser huden normal ut? Inget vätskande sår, eller irriterat rött, är det helt kalt eller finns det kvar lite fjun?
Det jag uppfattar på bilden är att det bara verkar saknas päls, men att huden ser normal ut. Du tror inte hon skavt av pälsen på något sätt?

Hon e jättefin i övrigt. Denne lilla kala fläck växte under några dagar, men nu så har det stannat av. hon har lite fjun kvar. Det vätskar ej, e inte irreterat, uatn det e bara kalt.. konstigt...

Om hon verkar pigg i övrigt, och äter/dricker som hon ska, kan du ju avvakta några dagar och se om det verkar komma päls tillbaka. Annars får kanske en vet kolla lite på det.

Skulle def. Ordna vet tid.
Hudproblem är bra att komma med i tid är min erfarenhet.

Ser ut som ett våt exem. ring vetrinären.

min hund fick ett likadant "minilitet" mindre än 1*1cm på underläppen typ som skav efter tänderna, (men det var det inte), jag kontaktade vet o han bad mig avvakta till efter helgen (onsd när jag ringde) på måndagen hade pälsen börjat växa till sig där igen, så vet trodde att det var ett skrubb/skrapsår, och hade förmodligen rätt för hon brukar köra ner trynet i backen när man kastar boll med henne, och sambon hade vart utanför gräset o kastat med henne två dar innan jag märkte det... men det kan mkt väl vara som de andra säger med så kontakta vet... lycka till....:)

Jag tror inte på våtexem (ser så torrt och fint ut), men jag tycker ändå att du bör ta kontakt med vet. Det är 4 dagar mellan bilderna, och vad jag kan se har det inte dragit sig tillbaka (ser nästan ut att ha blivit större.)

jag ska ta o testa att ringa vet imorrn ang detta. Hon e helt torr o fin på detta stället.. e inga torra partier som mjällar heller..

mvh sandra

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 180
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
793
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 850
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 797
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka