Fråga Gud!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Rikkan
  • Startdatum Startdatum
Sv: Fråga Gud!

Håller med OAL, min röde är x-bent,bred mellan frambenen,ful i ena hasen,men springa kan han.

Ang. uppfödning: Noga uträknad foderstat o mycke utevistelse.

Ang. tränaren:Verkligen stor betydelse,måste se hästen som en varelse som ej kan tala med ord,utan med sin kropp.

Har man en Lamborgini måste man kunna köra den också.....

Sen är ju en del födda under "rätt stjärna" också,har en granne här som köpte sin första travare för att hon hade så fina ögon,blev nästan 300 000 insprunget. Vill alltid ha tips o låning av grejer,men vill aldrig låna ut själv.

Senast ändrad:

Vill alltid ha tips o låning av grejer,men vill aldrig låna ut själv.

Det där verkar ju vara en märklig företeelse, grannen jag nämnde i o0vanstående inlägg fick bara vara med ett litet tag, typ "Lär mig allt du kan, sen ..." :o :eek:

Mehl skrev:
Gör som jag: Byter den mot en gammal bil o en shetlandsponny som bara sprang ut ur hagen. o lala det blidde nästan en miljon :D

Bra byte :rofl:

......och idag kan man läsa i Ronden om din "kuse" (står om den fina stammen nu när bror Rite On Track vann kungapokalen):idea: .

Det står att din häst tjusade rikstotopubliken och fungerade som en instruktionsbok för norskt huvudlag. :D

Släkten är värst :d

Rikkan skrev:
Thank you for the music! :banana: :bow:

Och mina är:
Balans och energi -fysiskt, mentalt och i helhet.
:D

Fråga 1: Hur hittar man den rätta individen? :angel:

:idea: Nu har jag lösningen när det gäller rätt individ...du som sysslar med hästhoroskop borde kunna ha en fördel när det gäller att hitta rätt.
Går det inte att ta reda på exakt vilken dag och tid hästen ska vara född för att ha bäst förutsättningar att bli en miljonär !!?? :idea:

lsz skrev:
Bra byte :rofl:

......och idag kan man läsa i Ronden om din "kuse" (står om den fina stammen nu när bror Rite On Track vann kungapokalen):idea: .

Det står att din häst tjusade rikstotopubliken och fungerade som en instruktionsbok för norskt huvudlag. :D

Släkten är värst :d

Ja bättre bilaffär kommer nog vi ej att göra någe mer:D

lsz skrev:
:idea: Nu har jag lösningen när det gäller rätt individ...du som sysslar med hästhoroskop borde kunna ha en fördel när det gäller att hitta rätt.
Går det inte att ta reda på exakt vilken dag och tid hästen ska vara född för att ha bäst förutsättningar att bli en miljonär !!?? :idea:

:rofl: :bow: :rofl: :bow: :rofl:

Mehl skrev:
Gör som jag: Byter den mot en gammal bil o en shetlandsponny som bara sprang ut ur hagen. o lala det blidde nästan en miljon :D

vad var det för bil?:angel:

Kan det gå lika bra med en kanin el nåt istf ponny...

jari som tittar i hästannonser igen, ibland iaf:p

Det var en Ford Sierra Combi -85, väldigt rapp o rolig bil,men drog mycket soppa. Affären började med att vi köpte ett liniment uttav uppfödaren o frågade han om han hade häst till salu.

Hade två st 1-åringar e. Probe , en brun o en fux o eftersom vi gillar rödingar så blidde det Sprattel,inte bara pga färgen utan stammen föll oss i smaken:d .

Året efter blev vi erbjudna systern e Super Arnie,men tackade nej för att vi hade alldeles fullt i stallet. Så kan det gå ibland.....

Tänk, ibland trillar man rätt på det där bananskalet..... o ibland blir det riktiga stolpskott

markera den text du vill citera och klicka sedan på den lilla gula pratbubblan uppe till höger, men du måste vara inne i "avancerad".
Använder du "snabbsvar" så måste du kunna koden till citat för att skriva in den. ;)

Varför tror du att jag håller på med horoskop...? :D
Klart jag använder mig av det, men det funkar inte precis som du säger, utan man kolla dom som redan är födda. :p
Det är ju därför som jag undrar hur ni gör...:bow:

Senast ändrad av en moderator:

Nån som är intresserad av en Audi QT Avant -87 -går som ett spjut?
Men jag är bara intresserad av kallblod....:D

Liknande trådar

Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
888
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 654
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Drygt 200 av Sveriges bästa ryttare och ponnyer gör i helgen upp om åtråvärda medaljer när Ponny och children SM i hoppning avgörs på...
Svar
3
· Visningar
777

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka