Fråga angående Horsewaretäcken

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jess_loven
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 347
J

jess_loven

Har beställt och precis fått hem ett Rhino Stable Plus-täcke. Det ska vara 375 g foder i, men jag tycker att det känns tunnt. Jag har bara Shiretäcken sen tidigare och undrar nu om Horseware har ngt specialfoder som gör att det blir tunnare... Köpte även till Rambo Duo Liners 200 g som inte ens är 1 cm tjock. Mitt Shiretäcke på 200 g som nu är 4 år gammalt är tjockare än det nya täcket. Jag trodde att det är luftlagren som gör att det blir varmt. Är Horseware så här?

Tacksam för svar av er vana Horsewareanvändare :)

Sv: Fråga angående Horsewaretäcken

Ingen aning, men det kan ju va så att det är tätare stoppet i hw än i shires? Det blåser ju en del på Irland ;)
Annars får du väl försöka väga det =)

jag har också ett rhino stable plus och jag håller med om att det känns mer som ett 200g täcke. men det kanske är så att stoppningen är tät. dock är det ju så att ju fluffigare täcket är ju bättre håller det värmen.

Jag kollade på linern lite nogrannare idag. Den är supertunn, känns som ett ofodrat regntäcke ungefär. Fattar inte hur det kan fungera som 200 g stoppning...

jag fick precis hem ett duo liner 200 grams idag och blev besviken av hur tunt det va, tunnare än ett 100 grams tyckte jag!

ska de verkligen vara så tunt?!

jämför man med ett typ amigo 200 grams eller rhino 200 grams så är de myclet tjockare, det dubbla!!:crazy:

Jag kollade på linern lite nogrannare idag. Den är supertunn, känns som ett ofodrat regntäcke ungefär. Fattar inte hur det kan fungera som 200 g stoppning...
Det är inte konstigt alls. Måttet på hur tjockt ett täcke är har ingenting med den upplevda tjockleken på täcket.
Antalet gram på täcket betyder hur många gram per kvadratmeter yta stoppningen väger. Så är täcket ett 200 gramstäcke betyder det att stoppningen i täcket väger 200 gram per kvadratmeter yta.

Väg täcket och dela antalet kvadratmeter med svaret.

jag fick precis hem ett duo liner 200 grams idag och blev besviken av hur tunt det va, tunnare än ett 100 grams tyckte jag!

ska de verkligen vara så tunt?!

jämför man med ett typ amigo 200 grams eller rhino 200 grams så är de myclet tjockare, det dubbla!!:crazy:

Vart ifrån har du beställt? Har vi blivit lurade eller är de så tunna...? Jag beställde från Washup tror jag de hette. Tänkte faktiskt väga mitt täcke och räkna.

Jag har också funderat på det, kände på ett som jag inte alls tyckte vad så tjockt som det står på förpackningen. Börjar undra om de märks i högre stoppning så de kan sälja fler, tjockare, och dyrare täcken... men vill inte tro det, tycker HW är så bra ju! Hoppas nån orkar väga och räkna ut hur det ligger till!

Vart ifrån har du beställt? Har vi blivit lurade eller är de så tunna...? Jag beställde från Washup tror jag de hette. Tänkte faktiskt väga mitt täcke och räkna.

Gör det för det är ju inte meningen att man ska betala för ett täcke och sen få ett tunnare. :crazy:

beställde från h*epshop
dock när jag satt i mitt linertäcke i skaltäcket kändes täcket som ett
"300 grams"
men visst tunnt var det!!!

Nu har jag vägt och mätt min liner och det verkar faktiskt stämma, Skönt! Men jag tycker fortfarande att det är tunnt.

Horsewares täcken kanske kan upplevas tunnare för många av stalltäckerna har ett så tunt och väldigt lätt yttermaterial!?

Är det samma slags foder då? Jag tänker på en del jackor, har t ex en mkt tunn och lätt/smidig sak från Patagonia som är jättevarm till skillnad från den stora klumpiga dunjacka som jag fryser lättare i? Ungarnas nya funktionskläder är supertunna och smidiga, men väldigt varma....

Så jag tänker att det är någon skillnad på själva fodret i täckena. Men det är bara en gissning:)

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i... 2
Svar
23
· Visningar
9 213
Senast: Camigween
·
Utrustning Sliter mitt hår snart! Min häst fryser när det blåser, och blåser gör det mycket här. Han har mat, han är frisk, han är inte... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 057

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka