fråga ang outlook express

A

Anna981

Jag är helt nollställd vad det gäller datorer men ändå har jag gått å köpt mig en fin liten laptop med Windows xp.

När den väl är installerad och klar så går jag in och ser att där finns en ikon för Outlook Express, innebär det att jag fick en mail med på datorn? Eller sitter den bara där för att jag skall bli sugen att köpa mig en Outlook express?

Hur som helst provade jag att installera den, men det fattade ju jag inget av.
"Välj e-mail adress" Välj av vadå? Vad som helst?
Iallafall skrev jag dit något roligt och fortsatte och helt plötsligt skull jag välja servrar(?) hit och dit!

Någon som vet hur jag ska göra eller vem man ska kontakta?
 
Sv: fråga ang outlook express

Anna981 skrev:
Jag är helt nollställd vad det gäller datorer men ändå har jag gått å köpt mig en fin liten laptop med Windows xp.

När den väl är installerad och klar så går jag in och ser att där finns en ikon för Outlook Express, innebär det att jag fick en mail med på datorn? Eller sitter den bara där för att jag skall bli sugen att köpa mig en Outlook express?

Hur som helst provade jag att installera den, men det fattade ju jag inget av.
"Välj e-mail adress" Välj av vadå? Vad som helst?
Iallafall skrev jag dit något roligt och fortsatte och helt plötsligt skull jag välja servrar(?) hit och dit!

Någon som vet hur jag ska göra eller vem man ska kontakta?


Okej, själva programmet (oultlook) har ingenting med själva emailadressen att göra.. Vilken internetleverantör har du? t.ex. telia..

Man brukar få med ett antal emailadresser till sitt abbonemang och i kontouppgifterna står det vilken som är smtp-server och pop3-server osv..
 
Sv: fråga ang outlook express

Okej, nu börjar det klarna lite... Örnsat heter dom tror jag, enklast är alltså att höra med dom om adress å sådana uppgifter sen är det kanske bara att köra! Om man ser optimistiskt på saken!
Tack så mycket!
 
Sv: fråga ang outlook express

Outlook ingår i office-paketet.

I dina abonnemangspapper fr. din leverantör står din e-mailadress och all övrig information som Outlook kommer att fråga efter, det är bara att följa instruktionerna.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har fått ett problem. Eller fått och fått... Har haft detta problem tidigare! Sommaren 2009 köpte jag och dåvarande pojkvän hus i...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 356
P
IT & mobiler Jag har köpt en ny laptop med Windows 7. Hur jag än letar så hittar jag inte Microsoft Outlook/Express. Det verkar vara Windows Live som...
Svar
7
· Visningar
4 374
Senast: Popfinger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp