fråga ang loksele och slaggjord.

F

frid

Hej ! Idag upptäckte jag att min pålle har börjat att få pälsen "nuggad" på halsen efter bossorna på min loksele. Bossorna är gjorda i ett material som jag tror kallas för smärting? Är det mindre risk för skav om man klär in bossorna i läder? Eller finns det någon som kan ge mig ett annat tips? Fråga 2: Var sätter man på en slagrem? Är det på vagnen( aldeles bakom hästen eller är det på hästen?(lite korkad fråga kanske, men jag har aldrig sett en sån)....

Det finns dom som klär bogträet med skumgummi (den sida som ligger mot hästen)men jag vet inte om det är så bra.
En slagrem fäster du i skakeln över hästen (länden) och ner och fäster i andra skakeln. :)

Nej, har endast tömkört,4 ggr med den, aldrig dragit ngt. Han är superkänslig . Får skav av shortshaps, tyglar mm. Fram för allt vintertid......På sommaren får han skav av sadelgjorden.

Skavet sitter i höjd med ca nedersta tredjedelen av bogbladet fast mitt i inbuktningen mot halsen. Svå :confused:rt att förklara var....

Min foderhäst har blivit av med manen just där lokselen ligger, inte så snyggt men jag vet inte heller vad man ska göra åt problemet? Min loksele (eller det är ägarens faktiskt :P) är i nån slags tyg på insidan, ganska grovt..hmm vet inte vad det heter..

Liknande trådar

L
Körning jag är helt ny på körning, har faktiskt inte ens börjat än - men har en inkörd häst och är sugen på att komma igång. Tanken är att vi...
2
Svar
24
· Visningar
3 268
Senast: lkn02001
·
B
Trav ja ni ser ju vad jag är ute efter :crazy: . Hästen ifråga är inte inkörd med slaggjord och har mig veterligen aldrig haft en på sig...
Svar
15
· Visningar
1 867
Senast: Lillaloppan
·
M
Trav Hoppas att ni orkar med för jag har faktiskt sökt i forumet och inte hittat riktigt rätt svar på alla frågor jag har. Tyvärr kommer det...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 062
Senast: Montéryttare
·
A
Utrustning Köpte en rejäl yllefilt och tänkte göra ett hyfsat täcke av den, och undrar om någon har tips på material till kantband, bogspännen...
Svar
6
· Visningar
2 253
Senast: Nica2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama