Frågor om Loksele

Sv: Frågor om Loksele

nej det blir den nog ingen trängande effekt skaklarna rör ju sig i sidled tillsammans med hästen.

Men om du spänner draglinorna för hårt kan det bli så att du "spänner up linorna mot skaklarna" brukar vi kalla det för. Och om du har gjort det rör sig inte svänglen. (det var ju inget svar på din fråga men kom på att jag inte skrivit det tidigare)

Jag skulle skaffa två olika om du tänker köra mycket, men det kanske går att få till så du kan lossa och sätta tillbaka draglädren men jag vet inte hur man skulle göra för att få det tillräckligt hållbart utan att bli en säkerhetsrisk (att det sitter fast).

okej, men tycker du alltså att man kan köra fyrhjuligt utan draglinor, eller menar du att man måste ge akt så att man inte drar åt draglinorna för hårt?

Nej jag tycker inte att man ska köra något redskap/vagn utan linor eller rekade skaklar.
Och ja man måste se till att man inte drar åt draglinorna för hårt och heller inte för löst. :) Om inte svängeln pendlar när hästen är i drag så är det nåt som är fel.

okej, tack för alla svar! måste fundera lite nu!

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 497
Senast: Shixle
·
Trav Hej! Har en dressyrhäst på 6 år som är inkörd som unghäst. Hon är inte körd på 2 år. Fick tag i en speedcart billigt och fick med en...
Svar
2
· Visningar
1 246
Senast: ghost
·
Körning Jag har lyckats byta till mig en modifierad smålandstrilla (sänkt, med gummihjul) med parstång och kompletta parselar (nåja, bakselar...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 332
Senast: trassel
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 271
Senast: Mezcal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama