Fråga ang bedömningar

alice

Trådstartare
Eftersom jag inte hittade svaret i den nålade tråden gör jag en egen. :angel: Försöker lära mig lite om bedömningar och liknande så jag läser proppar och bedömningar och slås av en sak.....I mitt TR (från 2001) står det att A:0 inte får användas i hoppning för häst i klasser 1,00 m och neråt. Men jag hittar proppar med klasser 1,00 och 0,90 med just bedömning A:0. Kan det vara så att dessa regler är omgjorda till nya TR? Har gamla A:0 blivit omgjord och heter nu.....???? På en del tävlingar är det A:0+A:0 i 0,90 och 1,00 m. Eller har tryckfelsnisse varit i farten?

//Alice

Sv: Fråga ang bedömningar

När det står A:0 + A:0 betyder det två faser med bed A:0 i varje. Denna bedömning motsvarar i stort sett gamla A:1c som inte finns längre. Det är kan också stå "Två faser A:0" eller något liknande i 1,00 och 0,90.

Bed A:0 (dvs bara en fas) får inte förekomma i 1,00 och 0,90.

Liknande trådar

Hoppning Hej! I helgen red jag en Reg. 110 bed. A. Klassen efter min var en 120 bed. A. Tävlingsveterinär var på plats men då jag är lärd att...
Svar
16
· Visningar
10 332
Senast: Lady_S
·
Hoppning Stämmer det att det numera bara krävs besiktning vid tävling from 1,20 på stor häst? Jag har sökt och letat och läst och har bara hittat...
Svar
17
· Visningar
3 827
Senast: Arwyn
·
Hoppning Vi funderar att använda oss av denna bedömning på någon av våra tävlingar. Lusläser dock TR och hittar inte något reglerat om denna...
Svar
19
· Visningar
3 660
Hoppning Hittar inte i den nålade tråden av bedömningar det jag söker. Satt och kollade proppar och hittade en klass som skulle ridas i...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka