Apollo

Trådstartare
Hade min första körträning i går och det gick väldigt bra. Han tittade igenom utrustning och vagn och jag fick och ska göra en del småjusteringar.

En sak var att jag inte får riktigt stöd med fötterna utan skulle behöva ha någon form av bräda/kloss i fram att vila fötterna på.

Jag har en Oxer med broms. Finns det nåt tips på vad jag skulle kunna ha? Hur har ni gjort?

Sv: Fotpall

Går det inte att flytta fram sitsen så att du når?
Hur mycket är det som fattas för att du ska nå fram?
På en av klubbens vagnar har vi en liten förhöjning på ca 5 cm i form av plyfaskivor lagda på varandra som vi skruvat fast med bult rakt igenom.....

Ska kolla om jag kan flytta fram nåt mer tror det är på det är så långt fram det går. Skivor var en bra idé, det ska jag kolla på.:laugh:

Jag har en sådan vagn och har också problem med att nå ner med fötterna ordentligt (trots att sätet är så långt fram det går). Jag har klätt den översta stången (ovanför svängeln) med en gummislang och tar stöd där med ena foten när jag kör. Kanske inte så snyggt, framförallt inte om man ska tävla :p, men funkar väldigt bra till skogskörning.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 626
Senast: Lavinia
·
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 930
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 977
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 454
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar