Om du kan tänka dig ha någon typ av utställning skulle du kunna höra av dig till något Folkets Hus/bibliotek eller liknande samlingslokal i din närhet och se om dom erbjuder urställningsmöjligheter.Utställning vet jag väl inte.. vet inte heller hur man styr upp sånt eller om nån ens skulle vilja kolla. Just nu delar jag bara mina favoriter på Facebook (som tyvärr drar ner kvalitén)
Jag jobbar på ett Folkets Hus och dit har olika personer hört av sig för att ställa ut. Brukar få ca 2 veckor var att hänga i vår korridor (utan kostnad). Endel hänger bara upp på väggarna och andra har även haft någon typ av vernissage vid något tillfälle.
Vi får omväxling på väggarna och samtidigt får alla som vill möjligheten att visa upp sina verk.
Vid ett tillfälle var det en äldre man som haft måleri under flera år som ett sätt att bearbeta sorg efter en anhörigsbortgång.
Resultatet blev ett utställning med personlig avsked och ett sätt att kunna gå vidare. Tror det var i samband med det, som några söner hade skrivit en låt som dom spelade live när det var vernissage. Mycket känslofylld dag.