Aha, ja då blir det ju en helt annan sakDet är inget sådant objektiv, det är ett litet mini-objektiv till mobilen, så samma finesser som finns till systemkamerorna existerar inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha, ja då blir det ju en helt annan sakDet är inget sådant objektiv, det är ett litet mini-objektiv till mobilen, så samma finesser som finns till systemkamerorna existerar inte.
Jag vill köpa ett riktigt macro-objektiv en dag, men ligger lite annat före på inköpslistan å mobilobjektiven var lite billigare, så tänkte "varför inte" å provade. Har i och för sig inte haft dom så länge än, så får väl se va mer jag kan hitta på med dom.Aha, ja då blir det ju en helt annan sak
Vad är det för objektiv på kameran? Ser ut som någon form av kraftig vinjettering.Någon som kan hjälpa mig lite?
Fick en Nikon D700 av sambon, har mest bara tryckt av ett par bilder helt random för att kolla intställningarna än så länge, men jag funderar på varför bilderna ser ut såhär i kameran?
Har du ett dx-objektiv? D700 har fullformatssensor och behöver objektiv anpassade för detta för att kunna utnyttja hela sensorn.Någon som kan hjälpa mig lite?
Fick en Nikon D700 av sambon, har mest bara tryckt av ett par bilder helt random för att kolla intställningarna än så länge, men jag funderar på varför bilderna ser ut såhär i kameran?
Det förklarar sakenHar du ett dx-objektiv? D700 har fullformatssensor och behöver objektiv anpassade för detta för att kunna utnyttja hela sensorn.
Du kan förmodligen ställa in kameran på 1,5 gångers beskärning, då använder den bara en så stor del av sensorn som objektivet är anpassat för. Nackdelen är att du får lägre upplösning på bilderna när inte hela sensorn används.Det förklarar saken
Typiskt också, hoppades kunna använda de objektiv jag har. Nya är ju jättedyra verkligen. Var köper ni sådant?