Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den är månen som reflekteras på sensorn på nått vänster, ja de går att få bort via photoshop, kan ta lite tid att få det att se bra ut.Hur gör man för att få bort ljusfläcken bredvid månen egentligen? Går det?
Tog några snabba med mobilen bara
Visa bifogad fil 43836
Den är månen som reflekteras på sensorn på nått vänster, ja de går att få bort via photoshop, kan ta lite tid att få det att se bra ut.
Man kan även se om man kan få reflektionen mitt i en stor blank yta dvs lätt att redigera bort.
Annars kan det funka om du kan "skugga" mobilen, t ex ha en liten kartong bit eller till och med tjockare papper som kan agera solskydd, det är lite trixigt att använda, går även att använda handen, men ibland behövs den för att hålla kameran.Äsch då, använder ju bara lättare redigeringsprogram... får ge upp månar och ibland sol.
Annars kan det funka om du kan "skugga" mobilen, t ex ha en liten kartong bit eller till och med tjockare papper som kan agera solskydd, det är lite trixigt att använda, går även att använda handen, men ibland behövs den för att hålla kameran.
Det som är trixigt är att inte få med skyddet i bild.
Annars får man försöka tänka på att inte rikta kameran rakt in i en ljuskälla så det speglar sig, går att se speglingar på mobilen skärm, går att prova sig fram i en miljö där det inte är så stressigt bara för att lära sig hur ens kamera är och vad man kan göra för att undvika vissa saker osv osv.Blir nog svårt då jag oftast fotar i farten och bara har bajspåsar med
Fantastisk bild!En fantastisk morgon i stallet med både soluppgång och lågt liggande dimma innebar många fina fototillfällen
(har slarvat bort inloggningen till stället jag brukar ladda upp bilder på så det får bli en bild per inlägg, sorry!)
Visa bifogad fil 43811
Vilka stora tassar den har!Lodjur på SkansenVisa bifogad fil 43839
Ska hålla för att tassa fram på snön när den jagar rådjur som trampar igenom.Vilka stora tassar den har!
Som Boråsbo, om än inte infödd, känner jag mig just nu dum. Trodde ”bara” det var en statyJag älskar sånna här ljusuppsättningar där ljusen lyser upp husen så jag kände mig tvungen att ta en bild på det. Det var dock svårt att fånga ljusen lika bra på bild som det var i verkligheten.
Visa bifogad fil 40914
Längst upp i vänstra hörnet är det en skidåkare som åker ut för berget (som knappt syns är ett berg), av minne för mannen som avled när han åkte skidor ner för ett berg.
Min pappa är infödd boråsare och berättar alltid olika historier om "mannen på berget" varje gång vi går förbiSom Boråsbo, om än inte infödd, känner jag mig just nu dum. Trodde ”bara” det var en staty