Foton av era Rubinrotavkommor?!?

lisahjelmgren

Trådstartare
Mitt hingstföl efter Rubinrot är snart 2 mån och jag tycker han är mer lik sin far än sin mor, men eftersom han är första fölet efter mitt sto så tycker jag det är lite svårt att avgöra vem som nedärvt vad osv.

Vet själv inte hur ni gör när ni lägger in foton här på Buke, har själv ingen hemsida (ännu, blir färdig till hösten), någon snäll person får gärna hjälpa mig :p.

Man har ju fått se ett par föl efter Rubinrot här på Buke i vår och det har varit jätteroligt att se hur fina de verkar ha blivit. Inbillar mig dock att de sett ut att ha mer likheter med sina mödrar än vad mitt verkar ha, men å andra sidan har de varit så unga på fotona... Så nu efterlyser jag nya foton! Ja, nyfödda buppisar är lika välkomna förståss, och föl som föddes förra året med!!!

Om ni har tid får ni gärna skriva lite om fölens rörelsemönster och om deras personligeter. Min higst, som heter Kavalier, har aktiva bakben =mkt bra bakbensaktivitet, och bär sig bra på sina bakben -välvinklad. Han är elastisk och rörlig med höga knälyft. Ser ut att ha tre bra gångarter med extra plus för galoppen. Underbart temperament, snäll, social och väldigt nyfiken. Envis är han också, men det har kanske med sin unga ålder att göra... eller så har han fått det från mor sin :angel: Skulle kunna önska lite bättre trav, att han sträcker ut mer i sina rörelser, men å andra sidan tycker jag att traven utvecklas mer och mer för varje dag.

Mitt sto är efter Krevad-Herkules-Jovial. Hon har inte några 10:or på sina gångarter, men rör sig helt okej, har många andra postiva sidor. Ni andra som fått Rubinrotföl har vad jag förstått avlat på riktiga gångartsston(?) och ni får gärna berätta vad stona har gett förut! Själv vad det gångarterna jag ville förbättra ytterligare när jag letade hingst.

Är medveten om att vi är mitt uppe i fölsäsongen och att fler bäbisar kommer att födas snart men jag är så nyfiken så jag kan inte hålla mig, foton, foton!!! :D

jaa...vill också se foton på massa rubinrot avkommor!! hoppas det kommer massa kort!! :bump:

he he..ja absolut!! och så åker vi en sväng förbi och klappar lite på rubinrot också.. :idea: :bump:

Tack! Inte många likheter med min RR bäbis... ser ut att ha lång rygg, längre än mitt föl. På tal om långa ryggar här tidigare... Men kul att se bilden. Tack, tack!! :bow:

Inte bara lång rygg... tycker han har långa öron också... ;)
Har du ingen bild på din fölis?

Jo, visst har jag bilder men jag vet inte hur man lägger in bilder här på forumet. Kan du hjälpa mig?? (Har ingen egen hemsida) Är inte så haj på datorer... :confused: :D

Tack snälla!!! Själv fattar jag ingenting om det här med datorer... :o :crazy: :confused: :D

Bilderna är tagna med en mindre bra kamera, han var i själva verket lite ljusare i färgen. Idag är han ännu ljusare och han kommer att bli skimmel men det tog över en månad innan man kunde börja ana. Hittade då ett par vita hårstrån över ögonen och nu har han hunnit att mörkna lite runt ögon och näsa. Syn på den fina breda bläsen men han blir säkert jättefin som skimmel me´! :love: :love: :love:

Ja, jag ser att det gick bra! :) Vill du ha fler bilder inlagda så skicka bara över dem. ;)

Liknande trådar

Avel Okej, så jag har efter ett par års funderande bestämt mig för att ta föl på mitt fina dressyrsto. Då detta blir första gången jag testar...
Svar
15
· Visningar
3 515
Senast: Stina12
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 056
Senast: sorbifolia
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 678
Senast: Dandylinn
·
Kropp & Själ Så jag sitter här lite småchockad med tusen tankar i huvudet efter ett besök hos gyn. Funderade en sekund om jag inte skulle göra en...
2 3
Svar
40
· Visningar
12 455
Senast: Anonym15
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse