Fotoböcker

pepp

Trådstartare
Nån här som gjort en fotobok nån gång och vars beställde ni ifrån?
Jag har så mycket foton och skulle vilja göra en, men vet inte riktigt vilket ställe som är bra...
 
Sv: Fotoböcker

Jag har beställt tre stycken från Fuji direkt, i olika storlekar och kvaliteter. Jag är nöjd med dem :) Men jag vet att det finns massor av olika andra ställen och en hel det superlyxiga varianter också.
 
Sv: Fotoböcker

Jag beställde en liten fotobok i två upplagor från Önskefoto i julas och jag är hyfsat nöjd. Men med så pass högupplösta bilder som jag använde mig av till så litet format så är jag förvånad över att kvaliteten inte blev bättre på vissa uppslag. Hade de flesta bilderna i papperskopior från Crimson sedan innan och man ser en klar skillnad på de och bilderna som finns i boken.
Hade nog kunnat tänka mig beställa därifrån på nytt, men kommer förmodligen testa ett annat ställe nästa gång.
 
Sv: Fotoböcker

Har testat en del olika varianter. Med de allra billigaste tycker jag resultatet blir ganska bedrövligt. Myphotobook är rätt okej, vissa färger har blivit aningens knasiga någon gång, men annars helt ok. Sist använde jag Blurb och gjorde en rätt stor bok. Av det jag läst i recensioner så brukar Blurb vara bland de som får bäst kritik och jag blev jättenöjd. Billigt var det också, eftersom dollarn står så lågt. De (och flera andra företag) har en profil man kan ladda ner så man har större möjlighet att få rätt färger.
 
Sv: Fotoböcker

Vi har provat ett antal olika och hittills är det bara Fuji Direkt som maken varit helt nöjd med. (Har har MKT höga krav, då han har väldigt bra fotoutrustning och använder bilder med mkt hög upplösning.)
 
Sv: Fotoböcker

Jag har gjort en bok genom funktionen i iPhoto, dvs Mac'ens bildprogram. Bra bildkvalitet och dessutom snabb leverans fram till dörren. Klart bra valuta för pengarna.
 
Sv: Fotoböcker

Jag har också testat Blurb och är jättenöjd!
Enda nackdelen är väl att leveransen sker med FedEx/UPS, iaf för mig som jobbar på ett ställe där de inte får komma in, det blir alltid lite extra admin med lokala transportföretaget innan leveransen.

Dollarn är som sagt låg och de brukar nästan alltid ha rabattkoder igång som gör de ännu billigare.
 
Sv: Fotoböcker

Hugger en knapp..
Ingen som har testat SmartPhoto? Jag är också sugen men velar lite om vartifrån.

Ni som haft Fujidirekt, "duger det" med standard fotobok, eller blir det stor skillnad med den dyrare varianten?
 
Senast ändrad:
Sv: Fotoböcker

Ni som haft Fujidirekt, "duger det" med standard fotobok, eller blir det stor skillnad med den dyrare varianten?

Jag har gjort en dyrare variant och en standard. Den dyrare blev väl helt okej bildmässigt, men jag gillar inte det tjocka fotopappret de har - det känns liksom inte som en bok. Standardvarianten testade jag alldeles nyss (gratiserbjudande) och den rekommenderar jag inte utifrån den erfarenheten. Vissa bilder var jättemörka, andra hade de ökat kontrasten på något fruktansvärt osv. Trots att jag INTE klickat i att en automatisk redigering skulle göras. Nä, då blir det bättre att skriva ut hemma istället. Mycket möjligt att de hade fixat det om jag skickat tillbaka den, men det är ju enklare när det blir rätt på en gång.
Men ja, de dyrare böckerna (Brilliant heter de va?) har fått bra kritik annars har jag hört. Men det blir som sagt väldigt tjocka sidor.

Annars är, som jag skrev tidigare, Blurb väldigt bra, Myphotobook helt okej och Pixopolis har även fått bra omdömen (bland annat för kundtjänsten om jag minns rätt).
 

Liknande trådar

Fritid Vilka företag är enklast att använda, till ett vettigt resultat och pris? Nån som har bra tips hur man får till snygga fotoböcker?
Svar
3
· Visningar
222
Tjatter Har ni beställt någon fotobok? Vart beställde ni ifrån och ãr ni nöjda? Vad hade ni för Tema? Varför valde ni att beställa just från...
Svar
4
· Visningar
207
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 385
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 878
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Unga brottslingar
  • Jämställt förhållande

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp