Hej!
Jag köpte först på apoteket för jag har haft jätteproblem med min vänstra fotled efter en hemsk stukning för många år sedan. Ligamenten i fotleden är fortfarande uttänjda efter typ sex år, så det onda får man väl leva med. Men i alla fall så tyckte jag inte att dom stödbandagen med kadborreband från apoteket hjälpte tillräckligt bra så då gick jag till "Ortopedteknikerna" på sjukhuset här i stan. Det finns säker motsvarande på de flesta sjukhus. Det är inte någon klinik eller så, utan ett ställe där man kan köpa olika sorters stöd och hjälpmedel som man kan behöva, t ex skor. Ortopedteknikern hade ett kanonbra "bandage" med dubbla kadborrelindor som funkar hur bra som helst" Jag har det alltid när jag rider! Fotleden blir ju lite tjockare så det är lättast om man har ridskor, men även i mina ridstövlar får den lindade foten plats, fast man ser att den har tänjts ut lite och den ser lite större ut än högerstöveln nu. Kolla efter ortopedteknikerna alltså! Priset var ca 250:- och apotekets skydd kostade något mindre men var inte alls lika bra! Lycka till!
Häls
Nock