Fotbollsshorts - självklart!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Snuffsan

Trådstartare
I morgon ska åk 6 ha fotbollsturnering i skolan. Större delen av tjejerna i min dotters klass spelar fotboll i byns lag. Det gör inte min dotter.

Det var bestämt att de ska spela i gympabyxor och vit t-shirt. Nu i kväll, kl 19:40 ringer en av tjejerna. Hela klassen ska spela i kortbyxor (fotbollsshorts) och ljust (helst vitt) linne. Jaha? Var fasen hittar man sådana kl 19:40 en söndagskväll???

Varför låter fröken ett par 12 åriga tjejer styra och ställa med sånt här? Nu vill min dotter inte gå i morgon.:mad:
 
Sv: Fotbollsshorts - självklart!

Tja, dottern ringde runt igår men lyckades inte hitta några. Idag gick hon ändå, men under protest. "Är det någon som gnäller så fråga hur många par ridbyxor hon har" sa jag käckt i morse. Ni kan ana blicken jag fick va?:angel:

I morse visar det sig att samma tjej som bestämt ang klädseln igår plötsligt ändrat sig igen (suck) och jagat ner sin mamma på fotbollsklubben kl 6 i morse för att låna lagets matchkläder som klassen nu skulle spela i.

Efter allt detta ståhej ang kläder så kom de näst sist.....:rofl:
 
Sv: Fotbollsshorts - självklart!

Snuffsan skrev:
Tja, dottern ringde runt igår men lyckades inte hitta några. Idag gick hon ändå, men under protest. "Är det någon som gnäller så fråga hur många par ridbyxor hon har" sa jag käckt i morse. Ni kan ana blicken jag fick va?:angel:
*ser blicken tydligt* :rofl:
 
Sv: Fotbollsshorts - självklart!

I mina barns skola har nästan alla, både tjejer och killar, fotbolls-shorts på gympan så här hade det varit lätt!
 
Sv: Fotbollsshorts - självklart!

De har så kallt i gympasalen att min dotter föredrar långa gympa-byxor i stället. Det har nästan alla här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 133
Senast: ako
·
J
  • Låst
Övr. Barn Fick höra av min dotters kompis att det varit lite tjafs i skolan igår. Min dotter är snart 9 år och visst är hon ganska ettrig. Vi har...
Svar
4
· Visningar
1 268
Senast: Pita
·
  • Låst
Övr. Barn Min pojke är snart 9 år och går i 3:klass.Stora grabben ju;) Nu är det så att han har massor med kompisa i skolan,är populär och så...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
9 591
Senast: calaisa
·
  • Låst
Övr. Barn Nar min gubbe gick med i AA och slutade dricka forra aret sa jublade jag. Antligen skulle jag slippa klumpen i magen, oron och angesten...
Svar
17
· Visningar
1 661
Senast: älgen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Avmaskning FAQ (Läs här först del 2)

Omröstningar

Tillbaka
Upp