Fota på tävling i närheten av Sthlm?

Weeazel

Trådstartare
Hallo :d

Tänkte bara kolla om det finns några tävlingar inom kanske 20 mils radie från Sthlm kvar i sommar. Om det finns det, vilka klasser ska d va då och vilka ska dit och tävla?

Tänkte att d vore skoj å åka ut och kolla lite och ev. knäppa lite bilder med systemarn. :p Måste träna på att fotografera hästar/ekipage då jag inte gjort det så övermkt. :)

Men men, kan säkert bli lite fina bilder, så ifall det finns ngn tävling å jag estämmer mig för å gå på den så ere bara å säga till ifall ni vill att jag ska försöka få med er på bild. :idea:

Tacksam för svar! :)

Sv: Fota på tävling i närheten av Sthlm?

Stockholm, Stora Wäsby och Botkyrka ska ha tävlingar. Waxholm ska också ha! :)

Hallo :d

Tänkte bara kolla om det finns några tävlingar inom kanske 20 mils radie från Sthlm kvar i sommar. Om det finns det, vilka klasser ska d va då och vilka ska dit och tävla?

Hofors har ponnySM och championatsfinaler 30 augusti samma helg har Segersjö CNC* och CNC*** båda ställena är foto- och publikvänliga :banana::bump::banana:

Hofors har ponnySM och championatsfinaler 30 augusti samma helg har Segersjö CNC* och CNC*** båda ställena är foto- och publikvänliga :banana::bump::banana:

:o hmmm 20 mils radie (från Stockholm) var det visst, :cool: Hofors är nog lite längre....

Senast ändrad av en moderator:

Näpp, där har du fel. Till Åkersberga (som står på Weeazels nick) är det ganska prick 20 mil

Till Bettibets: Haha, jävlar, hur kommer det sig att du vet d (om d nu stämmer vilket e mkt möjligt)?? :d

Till alla: Ni som säger tävlingsplatserna, ska ni tävla eller vet ni bara om vart tävlingarna går? :)

Waxholm ligger ju bara ett stenkast ifrån mig, bor typ mellan Åkersberga och Waxholm, var där senast i förrgår med moppen tom. (för oss som inte fyllt arton än haha)! :D

Vilka datum är det tävlingar där?? :)

Näpp, där har du fel. Till Åkersberga (som står på Weeazels nick) är det ganska prick 20 mil

Ok, Åkersberga är inte Stockholm (om jag svarar som kommer från södra sidan :p), men jag missade vad som står i nicket, :angel:

de beror på var i stockholm man bor:P nej men Hofors är de typ 23 mil eller något sånt, har landställe där uppe och de e ganska exakt 20 mil dit och sen någon mer till.

Hedemorabygdens Ridklubb har hopptävlingar på gräsbanan den 9-10 augusti. Ca 18 mil dit. ;)

Waxholm ligger ju bara ett stenkast ifrån mig, bor typ mellan Åkersberga och Waxholm, var där senast i förrgår med moppen tom. (för oss som inte fyllt arton än haha)! :D

Vilka datum är det tävlingar där?? :)

Upprepar mig lite... :angel: :p

Enköping har 90, 100 och * 2-3 augusti.
Örebro 90 och 100 9-10 augusti. (jag åker förmodligen dit med unghästen)
Ålberga (norrköping) 90 17-18 augusti.
Mantorp (linköping) 90, 100 och * 22-23 augusti.
Eken (norrköping) 90 och 100 31 augusti.
Örebro 90 och 100 6-7 september.
Waxholm 90 13-14 september. (unghästen förmodligen då också)
Täby CIC* och CNC** 19-21 september. (jag hoppas får rida med fullblodet då)
Ryttis 90 och 100 20-21 september.
Botkyrka 90 och * 27-28 september.
Åkerbo (linköping) 90, 100 och * 4-5 oktober.

Vissa platser kan ligga mer än 20 mil bort beroende på varifrån Sthlm man åker men det får du kolla upp själv. Jag hoppas alla datum och klasser blivit rätt. Förslagsvis kollar du upp ridsports tävlingstermin, där kan du välja närmaste ridklubben och sedan hur många mil du är beredd att åka.

OBS

Ryttis har flyttat sina tävlingar till den 6-7 September.

Sen har även Uppland-Västmanland (Uppsala) tävlingar den helgen, tror det bara ska vara 90-klass.

Är det någon som vet något om Ålberga? Proppen har ju inte kommit när jag kollade i helgen och den borde vara ute nu tycker jag. Det står inte heller något på hemsidan.

Örebro den 6-7/9 är inställd.

Nyköping ska ha 90-klass den 21/9.

Varför använder du inte Ridsportsförbundets sökfunktion när det gäller tävlingar?

OBS

Ryttis har flyttat sina tävlingar till den 6-7 September.

Jag har fortfarande inte sett någon ny propp för detta...borde vara på tiden att det kommer en.

*edit*
Bara för det så var det såklart inlagt på rätt datum nu. *smirk* Men ingen propp ännu.

Senast ändrad:

Nä Lappland börjar mycket längre söderut, du vet väl var Lapplands Väsby ligger?

:rofl::rofl::rofl:

Från Lapplands Väsby till Hofors är det i alla fall 18 mil :D

:grin: om vi menar samma Väsby alltså :grin:

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 599
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 312
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras En till som har hamnat i träsket med att välja ras... :angel: Har haft flatcoated retriever i 20 år och stormtrivs med rasen och har...
2
Svar
29
· Visningar
5 350
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar