X
Xeline
En liten hona som jag känner har blivit mamma, hon fick 4 välskapta bebisar som nu är en vecka, hon har skött om dem jättebra och legat hos dem och pysslat med dem, men helt plötsligt verkar hon förvirrad och lägger sig hos den andra kattans ungar och sköter om dem istället för sina egna små. De andra kattungarna är 10 dagar äldre och jag inbillar mig att hon går dit för att de för ett jäkla liv för att få uppmärksamhet - medans hennes egna är ganska tystlåtna. Den andra kattan sköter om sina barn, och hon låter den yngre mamman lägga sig där, så ibland har vi en låda med två mammor och en låda med fyra ensamma bebisar.
Hur skall jag göra för att den förvirrade mamman skall gå till sina barn ? Jag har flyttat henne dit och då ligger hon där en stund, särskilt om de piper, men så fort de somnar så går hon till den andra lådan med de som är större och som piper.
Är det en alldeles galen idé att lägga ihop alla bebisar i en låda ? Mammorna brukar kunna ha gemensam vårdnad, men jag oroar mig över att de små är såpass mycket mindre att de inte kommer till - även om det ligger två mammor där...
Förvirrat ?
Hur skall jag göra för att den förvirrade mamman skall gå till sina barn ? Jag har flyttat henne dit och då ligger hon där en stund, särskilt om de piper, men så fort de somnar så går hon till den andra lådan med de som är större och som piper.
Är det en alldeles galen idé att lägga ihop alla bebisar i en låda ? Mammorna brukar kunna ha gemensam vårdnad, men jag oroar mig över att de små är såpass mycket mindre att de inte kommer till - även om det ligger två mammor där...
Förvirrat ?