Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sv: Förvaringsmöjligheter för inhyrda.
Täcken och schabrak är mitt största I-landsproblem, eftersom jag inte gärna vill att stallkatterna ska gå och skita i mina täcken, så jag funderar på att förvara dem hemma över sommaren (min häst har endast ett tunt regntäcke på sig vintertid, tjockpälsad ponny som inte är klippt).
I nuvarande stall har jag gott om kallförvaring, sämre med varmförvaring men man har vant sig. När jag tidigare stod i stall med galet lite förvaring så var det källarförrådet i bostadshuset som gällde för allt som inte behövdes vara framme.Hur får man plats med allt?
...
Hur gör ni som har så lite förvaring?
I nuvarande stall har jag gott om kallförvaring, sämre med varmförvaring men man har vant sig. När jag tidigare stod i stall med galet lite förvaring så var det källarförrådet i bostadshuset som gällde för allt som inte behövdes vara framme.
@busigdemon
Jadu, svårt att komprimera bort saker man faktiskt använder och behöver ha ute i stallet. Finns det någon möjlighet att förbättra befintliga utrymmen till att inhysa mer? Hyllor/krokar/organisering/upphängning på utsidan av skåp, djupa krokar som rymmer mycket, stapla sadlar på varandra, ja vad kan du göra?
Kanske om du lägger ut lite bilder på de befintliga utrymmen du har till ditt förfogande, så kanske någon superorganiserad buke-human har några bra tips/ideer?
Ska snart troligen ha några inhyrda för första gången.
Min tanke är:
I sadelkammaren, uppvärmd
- 2 sadelhängare
- 2 tränshängare
- Plats för hjälm och väst
- Under sadelhängarna, stor plastlåda för tex skydd mm
- Här har vi även krokar i taket där våta täcken hängs
I foderkammare
- plats för kraftfoder
I stallgången
- täckeshängare, två boxar delar på en, så man får ca plats med två täcken per box
På loftet, kallt
- En st hylla med 4 hyllplan, ca 1 meter * 50 cm djup
Det borde väl ändå räcka? Åsikt, vad kan bli bättre?