Vad snyggt du har och praktiska förvaringar.Sv: Förvaring i stallet? Inredning, inspiration!
Jag har två bra förvaringstips! Iaf saker jag är väldigt glad för!
Till höger i bild skoskåp Trones från IKEA! Super till allt möjligt. Jag har en för boots, en för benlindor, en för salvor/sprayer. Sånt man vill ha nära i gången!
Sen kanske inte jag är bäst på att hålla stallgången fri från grejer, men äh, mina hästar står still där man ställer dom så det är aldrig några problem.
Andra tipset är byxhängare till Ikeas Pax garderob. Perfekt att ha schabraken på! Jag har inte takhöjden där jag har förvaring så jag har specialbyggt min egen schabrakhängare utifrån Ivar trästomme och Komplement byxhängare, 36platser har den!
Som foderbord använder jag oxå Ikea!
Både hylla till vänster, "tvättkorgarna"=fodertunnor och den bruna hyllan till höger är Ikea. Foderlådorna är toppen! Mössen kommer inte in, ovansidan är bra avlastningsyta och det är snabbt o smidigt med luckan. Den bruna hyllan är toppen då den även är i perfekt arbetshöjd för att blanda mat, skära äpplen o sånt! Min foderhörna är toppen tycker jag!
Jag gillar när man kan se lite grejer i stallet och i sadelkammare, det blir mysigt och så känns det som ett riktigt stall.
Jag tycker stall där allt är inlåst och gömt blir lätt sterila och opersonliga.
I stora stall där det finns många inackorderade är väl inlåsning en nödvändighet för att undvika kaos.